پالایشگاه آبادان برای برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی با تولید ۴۵۰ بشکه در روز برای تامین خوراک نفتی برنامه ویژه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،امینی مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان در سال جهش تولید با افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات بالا و پایین دستی نفتی به بیش از ۴۵۰ بشکه در روز تصمیم دارد نقش بسزایی در تامین خوراک صنایع گوناگون نفتی کشور و برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی ایفا کند.

او افزود:پالایشگاه آبادان در راستای خودکفایی فرآورده های نفتی کشور برای نخستین بار در کشور سوخت ۱۰۰ll(بنزین بالگرد و هواپیماهای آموزشی و ملخی) و سوخت ztk(بنزین جت و هواپیماهای مسافربری) را هم تولید کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت:در حال حاضر قدیمی ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت کشور و بنزین استاندار یورو۴در کلان شهرهای ایران را با تولید روزانه ۲میلیون لیتر در روز و ظرفیت ۱۲میلیون لیتر در روز تامین می کند.

امینی با تاکید بر تحقق شعار سال تصریح کرد:تصمیم گرفتیم با اعطای تسهیلات بانکی با نرخ بهره بانکی اندک و زمان بازپرداخت طولانی به صنایع پایین دستی حوزه نفت و گاز از جمله پتروشیمی ها،کارخانجات قیر، روغن و لاستیک سازی که مواد اولیه محصولانشان را از پالایشگاه آبادان دریافت می کنند نگاه ویژه ای به بازارهای داخلی و افزایش کارآمدی کارخانه های ایرانی داشته باشیم.

پالایشگاه آبادان با بیش از ۱۰۵ سال قدمت از بزرگترین و قدیمی ترین مجتمع های پالایشگاهی در کشور است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.