مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جاده‌هایی که بر اثر بارش باران و ریزش کوه بسته بودند، بازگشایی شده‌اند.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: جاده‌هایی که بر اثر بارش باران و تگرگ بسته شده بودند شامل جاده شیرینو در شهرستان عسلویه به گله دار در استان فارس، سیراف به جم، ریز به دوراهک، عسلویه به کنگان در محدوده روستای پَرَک و مسیر روستایی کِردِلان به درویشی در شهرستان دشتی، پاکسازی شده‌اند و از اواخر دیشب یا اوایل بامداد امروز رفت و آمد در آن‌ها جریان یافته است.

او درباره آبگرفتگی برخی منازل در کنگان و دیر هم گفت: بر اثر بارش باران برخی منازل در کنگان و تعداد کمتری در دیر دچار آبگرفتگی شده‌اند که بنیاد مسکن در حال بررسی میزان خسارت و راه‌های جبران آن است. علاوه بر منازل، تاسیسات آب، برق و گاز و مبلمان شهری کنگان هم آسیب دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به اینکه آب، برق و گاز در نقاط آسیب دیده وصل است، افزود: دیروز بر اثر بارش باران آب، برق و گاز برخی مناطق در کنگان و دیر قطع شد که به سرعت مشکل حل شد.

دهقانی با بیان اینکه برخی دام‌ها نیز بر اثر بارش باران تلف شده‌اند، ادامه داد: آب تعدادی از خودرو‌ها را نیز با خود برده یا آب درون خودرو‌ها رفته که این موارد هم در حال بررسی است.

او با اشاره به مصدومیت دو نفر در کنگان بر اثر سیلاب، عنوان کرد: این دو مصدوم سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در خصوص پیدا شدن جسدی در یکی از مناطق شهرستان کنگان هم گفت: آب یک جسد را با خود آورده، اما هنوز هویت و علت مرگ او مشخص نشده است.

دهقانی، بارش ۱۰۲ میلیمتر باران در حدود نیم ساعت را علت وقوع سیلاب در کنگان عنوان کرد و ادامه داد: پیش از این درباره بارندگی‌ها اخطاریه صادر شده و نیرو‌های امدادی در آماده‌باش بودند، اما بارش مقدار زیادی باران در مدت زمانی کوتاه که ویژگی بارش‌های بهاری است باعث ایجاد مشکلاتی شد که به نظر می‌رسد اگر آن آماده باش نبود خسارت‌ها بیش از این‌ها رخ می‌داد.

او همچنین با اشاره به حل شدن مشکل قطع ارتباط تلفنی جم، بیان کرد: قطع فیبر نوری از ظهر دیروز باعث قطعی ارتباطات مخابراتی جم شده بود که این مشکل ساعت ۲ بامداد امروز با راه‌اندازی یکی از دو خطط فیبرنوری این شهرستان حل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: در عسلویه هم مشکل قطعی ارتباط تلفنی وجود داشت که آن هم برطرف شده است.

دهقانی، به خسارت باغ‌های مرکبات و زیتون جم بر اثر تگرگ هم اشاره کرد وگفت: ۱۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و ۱۰ هکتار از باغ‌های زیتون جم بر اثر بارش تگرگ آسیب دیده‌اند.

او، وزش تندباد را یکی دیگر از پیامد‌های سامانه بارشی اخیر عنوان کرد و افزود: بیشترین سرعت باد با ۱۰۴ کیلومتر در ساعت از گناوه گزارش شد. البته تندباد مشکل خاصی در استان ایجاد نکرد. فقط یک فروند لنج که در اسکله عسلویه پهلوگرفته بود، غرق شد.

سامانه بارشی از شنبه تا صبح امروز در استان بوشهر فعال بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.