طرح حمایت معیشتی که دولت آن را در راستای حمایت بیشتر از اقشار محروم و مستضعف در آبان ۹۸ استارت زد، همچنان گلایه برخی از خانوارها را به دنبال دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس طرح حمایت معیشتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اجرای آن شده است، ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت حمایت معیشتی اعلام شده‌اند که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان کمک معیشت در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که گفته می‌شود در مرحله اول واریز کمک معیشتی، خیلی از خانوار‌ها نتوانسته‌اند این کمک را دریافت کنند. از همین رو، وزارت رفاه تصمیم گرفت اعتراضات را ثبت و مورد بررسی قرار دهد.


بیشتر بخوانید:هزینه یارانه نقدی و معیشتی برای دولت چقدر است؟


بعد از ثبت اعتراض‌ها تاکنون چندین میلیون نفر از افرادی که نسبت به عدم دریافت کمک معیشت معترض بودند با مراجعه به سامانه وزارت رفاه، اعتراض خود را ثبت کرده و بعد از بررسی‌ها از سوی ستاد شناسایی، بیش از ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر مشمول دریافت کمک معیشت قرار گرفتند. اما باز هم هستند تعدادی از مردم که همچنان معترضند و گلایه دارند.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به بررسی دو مرحله‌ای وضعیت مشمولان طرح حمایت معیشتی در خرداد و آذر هر سال، تاکید کرد که لیست مشمولان این طرح خرداد ۹۹ دستخوش تغییر خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی مبنی بر تلفیق یارانه نقدی و معیشتی و پرداخت ادغامی آن به مشمولان، اظهار کرد: این بحث در مجلس مطرح و ادله مختلفی نیز مورد توجه قرار گرفت، اما بعد از منتفی شدن آن، قرار شد سال از سال ۹۹، ۷۸ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۵۰۰ هزار تومانی و ۶۰ میلیون نیز طرح حمایت معیشتی را بگیرند.

میرزایی در خصوص ثبت نام از متقاضیان دریافت کمک معیشتی، گفت: یک بار در گذشته از افرادی که یارانه حمایتی دولت را دریافت نمی‌کردند در سامانه وزارت رفاه ثبت نام به عمل آمد و افراد زیادی ثبت نام کردند و مشمولان نیز در مرحله چهارم کمک معیشت را دریافت کردند. مجدداً این امکان برای متقاضیان دریافت کمک معیشت فراهم خواهد شد که البته با توجه به شرایط موجود منتظریم موج کرونا فروکش کند و بعد دوباره زمان ثبت نام را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی افزود: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر از افرادی که در سامانه اعتراض خود را برای دریافت کمک معیشت اعلام کرده بودند مشمول شده و کمک معیشت را در مرحله چهارم دریافت کردند.

آنچه مسلم است، به رغم اینکه تاکنون چهار مرحله از کمک معیشتی به حساب خانوار‌های واجد شرایط واریز شده است، اما هنوز این طرح با ابهاماتی در مسیر اجرا همراه است که باعث اعتراض‌های زیادی شده است. اینکه محاسبه واجد شرایط بودن یا نبودن بر اساس ملاک‌هایی تعیین می‌شود که عده‌ای از خانواده‌ها نسبت به آن اعتراض دارند، خود جای سوال دارد.

جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب در سرویس وبگردی

آموزش آشپزی؛ از اردور بهاری و لخلاخ با مربای پالدو تا گواکاموله و ترشی شپله + تصاویر

خانه‌داری؛ از طرز تهیه مایع ضدعفونی خانگی تا کاربردهای عجیب سیب‌زمینی در امور منزل

دانستنی‌ها؛ از علت بالا رفتن مصرف سوخت خودرو تا دلیل سوت‌کشیدن لنت‌ها هنگام ترمز

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی حریر بافان
۰۹:۱۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
جواب ثبت نام نیامده .من یک بچه طلاق من باید چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین قاسمی
۱۸:۲۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
من تعمیرکار سبک هستم در منطقه پایین شهر مشهد. ودر ضمن شریک کاری هم دارم.
گردش بالای برای من زدن که دور از واقعیت است. چون گردش حساب من که همه مربوط به اینجانب نیست. تقریبا 80درصد گردش پول لوازم هست که آخر هر هفته بعضا آخر هر ماه باید با فروشنده تصفیه کنم.. الباقی نیز تقسیم بر 2با شریکم میشود. ودر ضمن محل سکونتم اجاره ای است.
اگر گردش سال 95و96رو محاسبه کردن که باید بگم مبلغ موجودی حساب. مربوط فروش منزل پدری بوده که به برادران و خواهرانم پرداخت شده... واقعا از کجا این مبلغ بالا رو برام در آوردن.. موندم با این کارشناسیشون.
Iran (Islamic Republic of)
رضا بهیاد منش
۱۹:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام بخدا ما هیچی نداریم اومدین از روی تراکنش که برای جنسای مردم ریخته میشه تصمیم گرفتین این چه عدالتیه نتیجش کرونا میشه دیگه خدام از این بی عدالتی به خشم اومده
Iran (Islamic Republic of)
رضا بهیاد منش
۱۹:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام بخدا ما هیچی نداریم اومدین از روی تراکنش که برای جنسای مردم ریخته میشه تصمیم گرفتین این چه عدالتیه نتیجش کرونا میشه دیگه خدام از این بی عدالتی به خشم اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
چرا به ما که سه تا دختر یتیم بدون سرپرست هستیم و فقط یک نفر از ما کارمندبازنشسته ساده با حقوق کمتر از سه میلیون است که تا نصفه ماه هم نمیرسد!!هیچ طرح معیشتی تا الان تعلق نگرفته،و هنوز هم کسی جواب اعتراض و شکایتمون رو نداده،!!!
ما باید چکار کنیم؟؟حداقل به دو نفر دیگه خانواده که هیچ منبع درآمدی ندارن بهشون تعلق بگیره،...دولت داره چیکار میکنه؟؟؟مگر نباید به زنان بی سرپرست رسیدگی کند؟؟؟چرا باید حتما کسی تحت پوشش بهزیستی باشه تا طرح معیشتی بهش داده بشه!!؟؟؟خوب شاید افرادی مثل خانواده ما دوست ندارن اسمشون تو بهزیستی باشه،پس باید بریم بمیریم؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن دغلاوی
۱۷:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من عیالوار هستم و وضعیت مالی خیلی بده به جورایی زیر بدبختیم حالا چرا بسته معیشتی کرونا شامل من نشده . چرا کسی که پولداره میگیره ولی ما نمیگیریم
خواهشن پیگیری کنید. از اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۶:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ازبس که به این پرداخت مهیشتی بنزین اعتراض کردم دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۳:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام.متاسفانه شیوه پرداخت اشتباهه. به نظرم عدالت نیست . حقوق چهارهزارتومان زیر خط فقراست ان هم با چهر فرزند مدرسه ای.برای من حساب کردند شما حقوق 4تومن میگیرید . در حالی که جمع کل 4تومن است ولی کسورات قانونی شامل بیمه مالیات بازنشستگی را حساب نمیکنند.در حالی که این یارانه بابت افزایش قیمت بنزین است باید به همه بدهند.
United States of America
داریوش جعفری
۱۲:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من پیامدادم جواب دادهشد ولی من پیام را دیدم ولی دیر شده بود هالا باید بکنم
United States of America
رضا محمدی
۰۲:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من نمی فهمم که اونهایی که ماها رو سواکردن یارانه معیشتی بگیران کدام ها هستند ازروی چه چیزی یا چه منبعی بود چون منه یکی فکرکنم ازمن مستمندتر فکر نکنم باشه چون ۴۵سالمه ۲تابچه دارم با زنم ۴نفریم نه خونه داریم نه ماشین مستاجر یم کارگر میدونی هستم فقط یک ساله بیمه کارگری شدم الآن چند روزه خانمم میگه گوشت گوسفند بگیر برای آبگوشت درست کردن چون بچه ها دلشون میخواد خدایا هیچ مردی رو پیش زن و بچه اش خجالت نده
Germany
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من با اینکه سرپرست خانواده هستم و بچه یتیم دارم و کوچیک هستن یارانه معیشتی نمیگیرم و از ترس قطع یارانه اعتراض نکردم تو رو خدا پیگیری کنن مسئولین این انصاف نیست به خدا
Japan
زهرا
۰۱:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ما چه کنیم که از ترس حذف یارانه انصراف زدیم و نوشته تا شیش ماه نمی تونید ثبت نام کنید خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم به گوش میرزایی برسونید که فقط به خاطر گردش مالی مغازه همسرم ودستگاه کارتخوان معیشتی به ما ندادن نه ماشین داریم نه سفر خارجی خدا شاهد وضع مالی بدی داریم.به همه یارانه بگیران بدین تا حق کسی ضایع نشه.
Iran (Islamic Republic of)
فرحناز شیری
۰۰:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا منکه مستاجرم و حقوق مستمری ۸۵۰ دارم با دو فرزند بهم معشیتی تعلق نگرفته واقعا چرا
Iran (Islamic Republic of)
وحید خرم جهان
۰۰:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام. من یه کارگر ساده چرا نباید یارانه معیشتی دریافت نکنم. در صورتی که 3 ماه ثبت نام کردم و هیچ خبری نشده. شمار حساب منو که دارین کد ملی هم دادم برید نگاه کنید ببینید در ماه چقد میاد به حساب من و کلا چند روز تو حساب من میمونه در ماه کلا با 200 الی 300 تومن دارم زندگی میکنم اونم تهران با این خرج های زندگی آیا این پول کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من تحت پوشش کمیته هستم دوتا دختر دارم کوچیکن چرابرا من سبد معیشتی واریز نکردن من کجا برم با دوتا بچه خودم سرپرستم تورو خدا یه فکری به حال ماکنین تازه دارم پول اجاره خونه رومیدم خدارو خوش نمیات
Iran (Islamic Republic of)
danial
۰۰:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
منم پایه حقوق میگیرم یه پولی شرکت میریزه به حسابم به عنوان تنخواه شرکت چک شرکت میبرم بانک میگه باید بریزم به حساب چون شرکتم حساب بانکی نداره اونجا چطوری میتونم نامه شرکت ببرم که این پولایی که به حسابم بوده برای شرکت بوده و همون روز پوزشو کشیدم که هیچ سودی هم واسم نداشته لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا به من یارانه معیشتی نریختیدبه خیلی ریختیدکه اوضاع مالی خوبی دارن مگه ما چی داریم این یارانه حق ماهم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اخه دولت گفته بودبعداز عید یارانه ها هفتادودوهزارتومن میشن پس کو؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۰۰:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خواهش میکنم معیشتی برای ۶۰میلیون نفر که دادید برای بقیه هم بدید تا ازتون راضی باشن .حق کسی ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یه فکری برای آنهایی که ازدواج کردن ولی با والدین زندگی می کنند و یارانشان جدا نیست ودرآمد دو خانوار را برای یک خانواده حساب کرده ومعیشت تعلق نگرفته است در آمد پسر متاهل را رو درامد پدر حساب می کنند در نتیجه درآمد بیشتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی کوچکی
۰۰:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه کارمند معمولی با حقوق 2میلیونی وتمام شرایط دریافت معیشتی راداشتم ولی حتی بعد اعتراض توسایت گفتن شما اینقدر گردش حساب دارین درحالیکه هرسال بعلت جابجایی مستاجری پول پیش خونه رومیرختن توحساب دوباره باید میدادیم به صاحبخانه بعدی.این کحا باید بگیم توروخدا شما پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۰۰:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام وارزوی سلامتی برای تمام مردم دنیا وریشه کن شدن بیماری کرونا تکلیف ما که ازترس قطع یارانه انصراف دادم با این شرایط سخت ومشکلات یک زن سرپرست خانواده ـکلی بذبختی چی میشود لطفا رسیدگی شود بخاطر خدا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
javad
۰۰:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
هیچ سالی شب عید تا این اندازه از لحاظ مالی سختی نکشیدم تورو خدا به مسولین بگید به داد مردم برسن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام.من یارانه معیشتی شاملم نشد.ی ماشین روا دارم که با ان مسافرکشی می کردم ولی دم عیدی متاسفانه تصادف کردم مقصر شدم.توی این اوضاع احوال چکار کنم.خرج خونه کرایه منزل .
هیچی ندارم.بنظر شما ازکجا وچگونه خرج ۴نفر را بدم.

اگر امکان داره برسی کنید.که متوجه وضع خراب من بشوید.
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بله دقیقا همینطوره و بنده خودم اعتراض دارم و جایی نیست که پاسخگو باشند همسر من در شرکت خصوصی کار میکند بیمه هم نیست هیچگونه خانه و ملکی هم نداریم سفر خارجی هم نداشتیم اتومبیل گران هم نداریم حساب بانکی پر پول هم نداریم وفقط صرفا به این دلیل که همسرم تراکنش مالی گردش حساب داشته بما تعلق نگرفته همه میدانند که بازاریاب هر شرکتی ممکن است پول در حسابش واریز شود و مجدد بحساب شرکت می‌ریزند ،، این میتواند دلیل تعلق نگرفتن معیشتی شود ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من راننده کامیون هستم که باکلی وام چند سال پیش یه کامیون مدل پایین خریدم که هنوز دارم قسط میدم که چند تاقسط هم عقب هستم ماشینم هشتاد میلیون خرج آورد واز خیلی ها پول قرض گرفتم تا ماشین را درست کنم از شانس بد ما که نه سبد کالا گیرم اومد نه سهام عدالت همون موقع که از چند نفر پول قرض گرفتم وبه حسابم واریز میکردن واسه معیشتی هم استعلام از بانک گرفتن که شما شامل معیشتی نمیشویداخه پولی که تو حساب من میومده ومن به میکانیک ونوفروش دادم که اونم مشخصه که کارت کشیدم اومدن جز درآمد ماهانه حساب کردن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما یه خانواده کارگر هستیم، نه حقوق درست و حسابی داریم و نه یه ماشین؛بااین وجود یارانه معیشتی برای ما واریز نکردن،نمیدونیم کجا مراجعه کنیم تو این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من تابستون سربازیم تمون شد. در بدر دنبال کارم. بیمه هم ندارم. شامل بسته معیشتی هم ک نشدم. مجردم مسکن ملی هم نمی تونم ثبت نام کنم. آشنای پولدار و پارتی هم ندارم ک وامی چیزی جور کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا م س
۲۳:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام البته من کارمندم ولی بدلیل بیماری ریوی وشیمیایی و مستاجر بودن به خرج درمان و خونه خودم نمیرسم نمیدونم چرا به من کمک معیشت ندادند ولی به افرادی با وضعیت مالی و درامدی بهتر پرداخت میکنند. برای چند واحد اجاره میگیرند و مشمول ولی مستاجر و بیمارم و غیرمشمول. همه جا یارانه برابر چارچوب تعریف شده ای پرداخت میشود ولی اینجا شروع میکنند و بعد بررسی. یاللعجب
Iran (Islamic Republic of)
شما هم محاسبه کنید!
۲۳:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من کارمند هستم با 3 فرزند معیشتی نمی گیرم علت آن داشتن ماشین پارس و آپارتمان بوده و فقط یارانه رو می گیرم الان دولت تو اولین باک بنزین که می زنیم یارانه رو هم میگیره و ما می مونیم با قبض برق و آب و گاز و هزینه های ناشی از 3برابر شدن بنزین پس بهتر نیست یارانه رو هم ندهند بنزین بر گرده 1000 تومن به نفع مون هست 100%
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
هیچکسی در وزارت رفاه پاسخگو نیست !!!
سامانه مربوطه هم قابلیت پاسخگویی ندارد!!!!
بالاخره ، مردم سرگردانند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
،
۲۲:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
لطفابرای یارانه معیشتی بیشتربررسی کنید .کسانی ک برای دیگران کارمیکردندوتراکنش بانکی شون زیادبوده چ گناهی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
به بازنشسته آموزش پرورش بدین، یه آب باریکست با کلی قسط وام و مخارج بچه ها، بچه هامم ۲۸ سالشونه هنوز بیکارن تازه تحصیلاتشونم خوبه ولی سهمیه جانبازی، ایثارگری و غیره ندارم که برن سره کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
نه یارانه نه سهام عدالت نه کمک معیشتی بخاطر خدا به ما هم بدهیدخواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام انشا... همه سلامت باشند ولی کاش برا همه تو این روزگار نفس گیر یه مبلغی رو واریز می کردن نمی دونم مواد شوینده بخرم .صد عفونی بخرم . مایحتاج روزانه بخرم داروهای مادرم رو بگیرم . خدایا بحق آبرومندان درگاهت کمکمون کن همه وهمه رو . آمین
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۱:۵۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام به بچه های باشگاه خبر نگاران تکلیف من که از ترس قطع یارانه انصراف دادم چیه میشه اینو پیگیری کنید من یه کارگر با حقوق وزارت کاری حقوق میگیرم جون عزیزتون پیگیر باشید حق کسی ضایع نشه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام لطفا یارانه معیشتی رو به افرادی که جوونند خونه ندارن بچه ندارن بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آها دیگه چی