معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: ۳۱ واحد در این ایام کرونایی مواد شوینده و ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: ۳۱ واحد تولیدی استان، خط تولید خود را به تولید مواد شوینده و ضدعفونی و ژل تغییر دادند که بسیار قابل توجه بود که علاوه بر تامین نیاز استان، توانستند بخشی از نیاز استان‌های دیگر را نیز تامین کنند.

به گفته او، تا کنون ۸۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، ژل و مواد شوینده برای مهار این بیماری از سوی واحد‌های تولیدی استان تامین شده و حتی به استان‌های همجوار نیز ارسال شده است.

حبیبی با اشاره به اقدامات انجام شده براب مقابله با کرونا افزود: تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز برای این موضوع تعبیه و بیمارستان رحیمیان با استفاده از ظرفیت سپاه برای استفاده در مواقع ضروری برای این موضوع ایجاد شد.

حبیبی عنوان کرد: سه نقاهتگاه در شهر‌های قزوین، آبیک و تاکستان ایجاد شده است و در حال حاضر فقط به صورت آماده باش هستند و تا این ساعت، تخت‌های بیمارستانی پاسخگو بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: همچنین ۲۸ تیم در حال کنترل این مبادی هستند و با انجام تست تب سنجی، افراد مشکوک به بیماری کرونا را شناسایی و آن‌ها را از مسیر بر می‌گردانند و یا به محل‌های معین شده جهت درمان ارجاع می‌دهند.

حبیبی اضافه کرد: از ۱۵ اسفند به مردم تاکید کردیم که در خانه بمانند و این همکاری و در خانه ماندن را حداقل تا ۱۵ فروردین ماه در اولویت قرار دهند.

او با اشاره به تعطیلی مراکز گردشگری خاطرنشان کرد: با اعلام رسمی به تمام مهمان پذیر‌ها و رستوران ها، هیچ گونه گردشگری را از سوی استان جذب نشده است و مراکز گردشگری تعطیل هستند.

این مسوول سیاسی استان یادآور شد: تمام سطح شهر توسط نیرو‌های بسیج به طور روزانه ضدعفونی می‌شود، ناوگان اتوبوسرانی تعطیل است و لذا از مردم انتظار داریم این همکاری را ادامه داده و زنجیره انتقال را قطع کنند و جز در مواقع ضروری ٱز خانه خارج نشوند.

او افزود: مردم برای تامین مواد خوراکی و ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا نگران نباشند چرا که این اقلام و سایر مایحتاج به اندازه کافی و به وفور تامین شده و به راحتی در دسترس است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.