یک متخصص داروسازی بالینی گفت: هنوز در تحقیقات برای درمان قطعی بیماری کرونا، پاسخ درستی به دست نیامده است.

داروبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه داستان رئیس بخش مراقبت‌های بالینی بیمارستان مسیح دانشوری و متخصص داروسازی بالینی دانشگاه گفت: هنوز در تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی برای درمان قطعی بیماری کرونا پاسخ درستی به دست نیامده است. شماری از دارو‌های مکمل همانند زینک و ویتامین D و C می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن فرد کمک کند.

داستان ضرورت پرهیز از مصرف مداوم و خودسرانه دارو‌های مکمل را مورد تاکید قرار داد و افزود: مصرف این دارو‌ها خصوصا در افرادی که مشکل ضعف سیستم ایمنی و زمینه‌ای ندارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مناسب‌ترین راه پیشگیری از بیماری کوید ۱۹ را شستشوی مداوم دست ها، توجه به توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از تردد در اماکن عمومی و استفاده از تغذیه درست و مناسب ذکر کرد.

وی با اشاره به این که مصرف ویتامین D در افرادی که کمبودی برای تامین این ویتامین در بدن ندارد ضرورتی ندارد خاطرنشان کرد: در باره افرادی که سابق بر این نیز یه صورت ماهانه این دارو را مصرف می‌کردند توصیه می‌شود دارو را قطع نکنند و همچنان به روند سابق ادامه دهند.

داستان با بیان اینکه دارو‌های کمک کننده به درمان بیماری کرونا دو دسته هستند، خاطرنشان کرد: دسته‌ای از این دار‌ها برای درمان بیماران بستری مبتلا به کرونا استفاده می‌شود و دسته دیگری از دارو‌ها برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت هستند توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: در ۸۰ درصد مبتلایان صرفا درمان‌های حمایتی موثر و کاراست و اصلا نیازی به مصرف دارو ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.