دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: دولت باید به کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان‌ بها داده تا خلأهای اقتصادی برطرف شود.

شعار سالسید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد و دبیرکل کانون دانشگاهیان در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه نامگذاری سال قبل که رونق تولید بود، اقدامات مثبت و موثری انجام شد و برخی از واحد‌های تولیدی که به دلیل مشکل نقدینگی، مواد خام و مشکلات بانکی و مالیاتی منجر به تعطیلی و بیکاری کارگران شده بود، برخی از این واحد‌ها با همکاری دولت و قوه قضائیه مجدد شروع به فعالیت کردند.

او ادامه داد: در سال جدید نیاز به جهش در تولید و تأمین نیاز‌های  اقتصادی کشور است و نباید واردات کالا‌های اساسی از خارج انجام شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: باید با جدیت جلوی ورود قاچاق کالا و واردات بی‌رویه گرفته شود، البته تحریم‌ها باعث کاهش  واردات شده است، همچنین می‌توان در سال جدید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بسیج تمام امکانات تحولی مثبت در حوزه تولید را رقم زد تا خواسته رهبر انقلاب در  این حوزه بر آورده شود.

او ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب سیستم بانکی کشور، وام‌های پرداختی، فرار‌های مالیاتی و سرمایه‌های راکد که مالیاتی بابت آنها اخذ نمی‌شود، نیاز به  اصلاحات دارد و باید این سرمایه‌ها در کار تولید مورد استفاده قرار گیرند، همچنین مقررات دست و پا گیری در سیستم اداری وجود دارد که  صادرات را با موانع جدی روبه‌رو کرده است.

 دبیرکل کانون دانشگاهیان تصریح کرد: تأکید رهبر بر این است که دستگاه‌های حکومتی،  سرمایه گذاران و کارآفرینان اقداماتی را انجام دهند که نتایج ملموس و عینی برای مردم داشته باشد.

حسینی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار امسال تصریح کرد: فعالیت شرکت‌ها‌ی دانش بنیان به مراحل خوبی رسیده و قادر به تأثیرگذاری در حوزه تولید هستند؛ دولت باید به کار‌های تحقیقاتی، پژوهشی و خلاقیت این  شرکت‌ها بها داده و از عملکرد آنها در جهت برطرف کردن خلأهای اقتصادی، حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار