به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی مدقق مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر با اشاره با بیان اینکه صنعت برق به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا، همه توان خود را به کار گرفته و در کنار کادر درمانی کشور ایستاده است، گفت: در همین راستا تا حد امکان مراجعات حضوری مردم به ادارات برق با توسعه خدمات غیرحضوری کاهش یافته و علاوه بر آن مراجعه ماموران قرائت (کنتورنویسان برق) به درب منازل مشترکان هم به شیوههای مختلف دیجیتالی به حداقل خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه برای این کار نیاز به همراهی و همکاری مشترکان داریم، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای به حداقل رساندن مراجعه مشترکان به ادارات برق و حضور مأموران قرائت کنتور به درب منازل، شرکت توانیر و شرکتهای توزیع، علاوه بر توسعه خدمات غیرحضوری، روشهای مختلف قرائت از راه دور کنتور توسط مشترکان و ارسال آن از درگاههای الکترونیکی را از ابتدای سال جدید در دستورکار قرار دادهاند.
مدقق با بیان اینکه مشترکان به این منظور میتوانند تنها با داشتن شناسه قبض ۱۳ رقمی، کنتور برق خود را قرائت و اعلام کنند، افزود: برای اعلام رقم قرائت شده توسط مشترکان نیز، راهکارهای مختلفی پیشبینی شده و بهمنظور اعلام رقم برق قرائت شده از روی کنتورها نیز چهار روش شامل پایگاههای اینترنتی، اپلیکیشینهای موبایلی، پیامک و تماس تلفنی در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید: آمادگی وزارت نیرو برای بارشهای سیل آسا در ۴ روز آینده
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر اظهار داشت: برای آن دسته از مشترکان که نیاز به کمک داشته باشند، مأموران قرائت هر منطقه آمادگی دارند ضمن راهنمایی مشترکان بهصورت تلفنی، درصورت نیاز با رعایت اصول بهداشتی به محل مراجعه نمایند.
گفتنی است در اپلیکیشن خدمات برق، این امکان فراهم شده که با گرفتن عکس از شماره کنتور و پردازش تصویر، عدد کنتور بهصورت خودکار و بدون نیاز به ورود توسط مشترک، عملیات مورد نظر انجام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر تصریح کرد: شهروندان و مشترکان صنعت برق میتوانند مطابق زمانبندی تعریف شده که از طریق پیامک اطلاعرسانی خواهد شد، نسبت به ثبت، قرائت و اعلام کنتورهای برق خود اقدام کنند.
انتهای پیام/