گرچه آمار و ارقام حاکی از کاهش سفرها نسبت به پارسال را دارد اما امسال مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد و این رفت و امدها، شهر را برای یک فاجعه انسانی آماده می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دیروز، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در نامه‌ای، مسائل نگران‌کننده‌ای را عنوان کرد که بسیار جای تامل دارد و لازم است نسبت به آن پیگیری سریع صورت گیرد.

حیدری در این نامه عنوان کرده، علی‌رغم تلاش فداکارانه سبزپوشان ناجا و پلیس راهور، اطلاع یافتیم ۲۹ اسفند‌ماه "۵۹ هزار خودرو" وارد مشهد شده است. عددی که اگرچه کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، اما بازهم رقم بسیار بالایی است.

ورود یک میلیون و ۲۱۳ هزار نفر به مشهد

محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند تا اول فروردین ماه امسال یک میلیون و ۲۱۳ هزار نفر به مشهد سفر کرده‌اند.
 
او از افرادی که تعطیلات امسال را به علت  شیوع ویروس کرونا و برای قطع زنجیره انتقال آن در خانه سپری کرده‌اند قدردانی و از تعداد معدودی که اقدام به سفره کرده‌اند انتقاد و تصریح کرد: طبق آمار، سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کاهش جدی نسبت به سنوات قبل داشته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به آمار ورود و خروج مسافران به استان اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد مسافران ورودی به استان یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر بوده است که این رقم ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

براتی افزود: تاکنون چهار هزار و ۲۲۱ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شده و تحت معالجه قرار گرفته اند که دو هزار و ۵۰۷ نفر از کل بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.