در این قسمت و قسمت آتی، به معرفی بعضی الگو‌های ورزشی، مناسب ایام تعطیلات نوروز، می‌پردازیم.

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۲)به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروزی به دلیل طولانی بودن، ایامی است که الگو‌های تغذیه‌ای و فعالیت بسیاری از افراد را تغییر می‌دهد.

اگر نسبت به این موضوع، دقیق و حساس نباشید؛ بعد از پایان تعطیلات متوجه می‌شوید چه اتفاق بدی برای شرایط جسمی شما رقم خورده است. بلایی که با پرخوری و تنبلی بر سر بدنتان می‌آورید، به سادگی قابل جبران و بازگشت نیست.

در همین راستا، الگو‌هایی برای ورزش در این ایام را معرفی خواهیم کرد. هر فرد، متناسب با نوع و میزان فعالیت جسمی خودش، یک الگوی تقریبا مشخص برای فعالیت‌های فیزیکی خود در طول روز دارد.

اگر این الگو‌ها مثبت هستند؛ اجازه ندهید در تعطیلات تغییر کنند و اگر منفی است، سعی کنید الگو‌های مثبتی را برای خود ایجاد کنید. در خانه ماندن، الگو‌های ساعت خواب و فعالیت‌های شما را به شدت تغییر می‌دهد.

استراحت طولانی مدت و یا نشستن زیاد که معمولا به شکل صحیح هم نیست و بیشتر در هنگام تماشای تلویزیون است، باعث ضعف عضلانی شما می‌شود و احتمالا کمردرد و درد در گردن و دیگر عضلات را تجربه خواهید کرد.

در گزارش‌های گذشته، ورزش‌هایی مناسب درد گردن و کمر را معرفی کردیم.


بیشتر بخوانید: 

نکات ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۱)

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۲)

به خاطر داشته باشید حتما از ورزش‌های مناسب گردن و کمر استفاده کنید و بی تحرکی صرف و طولانی مدت را برای تعطیلات خود، انتخاب نکنید.

از افراط و تفریط جدا بپرهیزید. عده‌ای از تعطیلات برای بی تحرکی، تنبلی، خواب زیاد و استراحت صرف، استفاده می‌کنند و عده‌ای در نقطه مقابل تعطیلات را برای انجام ورزش‌های سنگین و با شدت بالا در مدت زمان طولانی، مغتنم می‌دانند.

انجام هر کدام از این الگو‌ها، به شدت خطرناک و با آسیب بسیار بالا است. بدن در طول یک سال به الگویی عادت کرده است و تحمیل افراطی یک الگوی دیگر در این مدت به بدن، آسیب زا و پرخطر است. اگر مشکل پنهانی در بدن باشد، با انجام فعالیت حساب نشده، ممکن است آن را ناگهانی بیدار کنید.

اگر در طول سال هیچ فعالیت خاصی ندارید و از میزان سلامت بدن خودتان هم اطلاعی ندارید، حرفه‌ای و سنگین ورزش نکنید. ممکن است به ظاهر سالم باشید و هیچ علائمی از درد در نواحی بدن نداشته باشید، اما مبتلا به مشکلی پنهان باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار