هواشناسی خراسان جنوبی با ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع بارش‌های رگباری و وقوع رواناب اطلاعیه‌ای جوی صادر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در این اطلاعیه وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک (کاهش دید افقی) رگبار شدید و رعد وبرق مناطق مستعد بارش تگرگ و مه - مناطق کوهستانی و سردسیر شمالی و شرقی از اواخر روز دوشنبه و سه شنبه (۴ و ۵ فروردین) احتمال برف پیش بینی شده است.

این مخاطرات روز یکشنبه نقاط شمالی سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان (۲۰ تا ۲۵ میلیمتر) - زیرکوه، قاین و بخش مرکزی بیرجند (۱۵ تا ۲۰ میلیمتر) و دیگر مناطق (۵ تا ۱۰ میلیمتر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین دوشنبه ۴ فروردین زیرکوه، درمیان، سربیشه و نقاطی از قاین، سرایان، فردوس، نهبندان و بخش مرکزی بیرجند و نقاط شمالی بشرویه و طبس (۲۰ تا ۳۰ میلیمتر) و دیگر مناطق (۱۵ تا ۲۰) میلیمتر بارندگی خواهند داشت.

برای سه شنبه ۵ فروردین نیز بارندگی در زیرکوه و نقاطی از سرایان و قاین (۱۵ تا ۲۰ میلیمتر) و دیگر مناطق (۵ تا ۱۰ میلیمتر) پیش بینی شده است.

کاهش دید افقی و اختلال در تردد و ناوگان حمل و نقل، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن برخی مسیل ها، خطر برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مرتفع برای چهارشنبه ۶ فروردین پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه اجتناب از سفر‌های غیر ضرور، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و چرای دام و پرهیز از صعود به ارتفاعات، محکم کردن تابلو‌ها و سقف‌های موقت به مردم توصیه شده است.

هواشناسی در این اطلاعیه از کاهش قابل ملاحظه دما ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ی سلسیوس از یکشنبه سوم فروردین و همچنین احتمال سرمازدگی و وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی زیرکوه قاین سربیشه درمیان سرایان فردوس و بخش مرکزی بیرجند در صبح سه شنبه چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد.

احتمال خسارت به ویژه در بخش کشاورزی ناشی از سرما و یخبندان شبانه در استان وجود دارد که مدیریت مصرف بهینه‌ی حامل‌های انرژی، تنظیم دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی مثل مرغداری دامداری و گلخانه‌ها توصیه شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.