بخشدار شعیبیه از ادامه روند تقویت سیل بندهای اطراف رودخانه دز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باقر چعب بخشدار شعیبیه (از توابع شهرستان شوشتر) با بیان اینکه خوزستان درب سال ۹۵ و بهار ۹۸ شاهد سیلاب بوده است گفت: به منظور پیشگیری و وقوع دوباره سیلاب نیز تقویت و بازسازی بیش از ۲۰ کیلومتر از سیل بند‌های پیرامون رودخانه دز در فصل پاییز و زمستان انجام شد.

او افزود: روستا‌های مجاور رودخانه دز نیازی به تخلیه ندارند و از این میان تنها در روستا «دهول» خطر آبگرفتگی وجود داشت که با انجام کار‌های پیشگیرانه و به وجود آوردن یک حلقه حفاظتی، روستا نیز تا حد زیادی ایمن شده است.

چعب با اشاره به وجود یک زهکش دارای مشکل مربوط به جهاد کشاورزی در بالا دست این روستا بیان داشت: هم اکنون در حال تقویت آن هستیم و لازم به ذکر است که بر اساس پژوهش‌های مربوط به شرکت دز آب بازسازی و مقاوم سازی سیل بندهای این منطقه از شوشتر در اولویت قرار گرفت.

بخشدار شعیبیه اظهار کرد: هرچند دستگاه‌ها برای ادامه روند تقویت سیل بند‌ها در این منطقه مشغول به کار هستند، اما تاکنون گزارشی مبنی بر شکستگی سیل بند‌ها گزارش نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دبی رودخانه دز در حال حاضر ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه است، اما زمین‌های کشاورزی خارج از سیل بند‌ها دچار آبگرفتگی نشده اند و تا افزایش دبی این رودخانه تا ۹۰۰ متر مکعب نیز می‌توان گفت که «جای نگرانی وجود ندارد.»

در فروردین ماه پارسال خروجی سد دز به بیش از ۳ هزار متر مکعب بر ثانیه رسید که بسیاری از روستا ها، شهر‌ها و زمین‌های کشاورزی اطراف آن دچار آبگرفتگی شدند

انتهای پیام/ن

برچسب ها: سیلاب ، سد دز ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.