فرمانده یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان گفت: ۱۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی این شهرستان در راستای حفاظت از سرمایه‌های ملی از تصرف غیرقانونی خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، صادق منسوبی فرمانده یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان گفت : سال گذشته، ۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان دامغان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از دست سودجویان خارج شد.

او افزود: اراضی دولتی تصرف شده از سوی سودجویان شامل دیوار کشی، ساخت سوله، حفر چاه غیر مجاز و نخاله بوده است.

منسوبی یادآور شد: در این راستا، سال گذشته سه فقره پرونده تشکیل و پس از تحویل به مقامات قضایی، آرای لازم برای رفع تصرف و خلع ید صادر شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تصریح کرد: این در حالی است که در طی سال ۹۷ با تلاش و پیگیری یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی و با همراهی و اخذ مجوز از مقامات قضایی، ۶ هکتار از اراضی دولتی دامغان به ارزش ۲ میلیارد ریال از سوی سودجویان و متصرفان تصرف شده بود که با حکم قضایی، رفع تصرف و خلع ید شد.

او ابراز داشت: یکی از وظایف یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی به عنوان ضابط قضایی پیگیری و شناسایی اراضی دولتی و رفع تصرف از دست متصرفان و متخلفان است.

استان سمنان دارای هشت شهرستان و ۲۰ شهر است که طبق آخرین آمار، بیش از ۲ هزار هکتار از مساحت استان بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار