مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر تاکنون ۱۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر را در طرح غربالگری و تب سنجی کرونا در مبادی ورودی ۱۴ شهرستان این استان مورد پایش قرار دادند.

رسول راشکی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: نیروهای این جمعیت بر اساس وظایف ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ اسفند در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد مورد غربالگری قرار گرفته این مدت ۷۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۳۹ پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی و خروجی ۱۴شهرستان این استان مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای این جمعیت علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور، مواد ضدعفونی و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کردند.

راشکی خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ۷۹۰ نیروی داوطلب به همراه ۱۷۱ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر استان کار پایش سلامت مسافران را برعهده دارند.

ا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.

با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ناخودآگاه چهره‌های نگران، مسئوولیت پذیر و توانای افرادی از نظر می‌گذرد که امدادگری را عشق به انسانیت و خالق خود توصیف کرده و با جدیت مسیر هدفمند و سازمان یافته ای را پیگیر می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۱۴ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.