مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ‌آمادگی کامل برای مقابله با سیل و حوادث احتمالی در شمال و شرق استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی موج بارش به تدریج از فردا شهرستان‌های شمال و شمال شرق کاشان، آران و بیدگل، اردستان و خور و بیابانک وارد استان خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای مقابله با سیل و حوادث احتمالی در شمال و شرق استان وجود دارد بیان کرد: این موج بارشی از عصر یکشنبه همه مناطق استان را در بر می‌گیرد و با افت دما در بیشتر مناطق اصفهان همراه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: جلسه مدیریت بحران به این منظور روز گذشته و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور همه مدیران بحران استان برگزار و هشدار‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی صادر شد.

او با تاکید بر حساس بودن شرایط فعلی براثر شیوع ویروس کرونا در استان افزود: همه اعضای دستگاه‌های عضو ستاد بحران موظف به استفاده از لوازم حفاظت فردی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمینه امداد و نجات هستند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: ستاد سیل در شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان هم تشکیل و اقدام‌های موثری در راستای پیشگیری انجام شد و بازبینی و بازگشایی مسیر رودخانه و پیش بینی تجهیزات لازم برای کنترل سیل از دیگر وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان است که به آن‌ها ابلاغ شد.

او تصریح کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اداره راه و بنیاد مسکن موظف به بررسی وضعیت پل‌های موجود در مناطق شهری و روستایی و محور‌های جاده‌ای استان شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳۵۴ اکیپ امدادی در مناطق مختلف استان حضور دارند اضافه کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، ایستگاه‌های پایش سلامت هم در ۹ ایستگاه ورودی اصلی و ۷۰ ایستگاه فرعی مستقر هستند و سلامت افراد در ورودی‌های استان با هدف جلوگیری از انتقال این بیماری کنترل می‌شود.

او اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری مزبور یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

شیشه فروش از مردم خواست تا از سفر‌های غیر ضروری به خارج و داخل استان و حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی پرهیز کنند.

او با بیان اینکه مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها نظارت لازم را بر اجرای دقیق مصوبات این ستاد دارند گفت: با هدف کاهش تردد و با توجه به ضرورت کاهش تراکم جمعیتی طرح زوج و فرد از ساعت هشت صبح تا ۲۴ در کلانشهر اصفهان اجرایی شد و اتوبوسرانی هم با ۲۰ درصد از ظرفیت خود مشغول به فعالیت است.

منیع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.