مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۷۰۰ آزمون نازل جایگاه سوخت در استان گرفته شده و بیش از ۱۰ جایگاه سوخت استاندارد سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام  گفت: طی سال گذشته استاندارد سازی ۱۲ فقره جایگاه عرضه سوخت و ۱۷٠۶ فقره آزمون نازل این جایگاه‌ها انجام شده است.

او افزود: در این مدت ۱۴ دستگاه وسیله بازی غیر استاندارد و ۱٠ واحد تولیدی و صنفی پلمب شده و در این راستا ۸۶ فقره پرونده حقوقی تشکیل و به دادگستری و تعزیرات استان ارجاع داده شده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان بیان کرد: ۶۲٠۴ فقره بازرسی، ۵۶۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و صنفی انجام و همچنین ۱۵۱۸ آزمون تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی و ۱۵۸ هزار تن کالا‌های صادراتی از مرز مهران صادر شده است.

او عنوان کرد: نقش تولید کالای استاندارد در توسعه، پیشرفت و رونق اقتصادی جامعه بر کسی پوشیده نیست و فرایند اعتمادسازی را دو چندان می‌کند.

همتی تاکید کرد: به طور مستمر و مکرر، از سوی بازرسان این اداره کل به واحد‌های صنفی متخلف، تذکرات لازم مبنی بر عدم عرضه و فروش کالا‌های فاقد استاندارد و عودت کالا‌های فاقد نشان استاندارد داده و تعهدات لازم نیز اخذ می‌شود.

منبع : فارس

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.