رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی از ۲ بانده شدن جاده های استان تا اواخر سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ۲۰ اسفند ۹۷ بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفری دو روزه به خراسان جنوبی وعده‌هایی داد که از جمله آن کمک به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان و پرداخت ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های استان بود.

پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت تحقق مصوبات این سفر گفت: از اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومانی تعهد شده، ۴۷۰ میلیارد تومان برای سال ۹۸ و ۴۷۰ میلیارد تومان برای امسال برنامه‌ریزی شد که از سهم امسال ۲۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

او  با بیان اینکه امید است ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر تا آخر تیر به استان تخصیص یابد، افزود: براساس میزان تعهد‌ها و تخصیص‌ها، دو سوم تعهد‌های سفر نوبخت به خراسان جنوبی امسال اجرا شده است.

پور عیسی با بیان اینکه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن در این سفر مقرر شد بیان کرد: یارانه‌ای که قرار بود سازمان برنامه و بودجه، برای احداث مسکن محرومان به این دو نهاد تخصیص دهد پرداخت شد و در حال انجام بقیه تعهد خود هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بنیاد مسکن، بتواند پنج هزار واحد مسکونی تعهد خود را تا خرداد ۹۹ تکمیل کند و کمیته امداد هم تلاش دارد تا شهریور این واحد‌ها را به بهره‌برداری برساند، زیرا در ساخت مسکن محرومان، زیر ساخت‌های آب، برق و گاز فراهم شده است.

وضعیت فاینانس‌های آب و راه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به دیگر مصوبات سفر نوبخت گفت: در قسمت فاینانس آب، راه و راه‌آهن قرار شد ۱۵۰ میلیارد تومان برای این سه بخش از طریق فاینانس داخلی تامین شود که ۵۰ میلیارد تومان نهایی شده است.

او  افزود: در حوزه آب ۲۵۰ میلیارد تومان فاینانس و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که فاینانس در حال اجرا است و انتظار می‌رود اوایل سال آینده، فاینانس آب به‌جایی برسد و سازمان برنامه و بودجه هم ضمانت کرده است که محقق شود.

پورعیسی ادامه داد: قسمتی از فاینانس راه مربوط به راه‌آهن و قسمتی مربوط به جاده است که با توجه به فاینانس جاده بیرجند – قاین، پیش‌بینی می‌شود اواخر سال ۹۹ بسیاری از جاده‌های استان به‌ویژه شرق استان دو بانده شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار