نظافت سنتی معابر بزرگراهی کلانشهرها تبعاتی به همراه دارد و می‌تواند جان کارگران شهرداری را به خطر اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های تعطیل که بسیاری از افراد و مشاغل به تفریح، سفر و ... می‌پردازند، مشاغلی نظیر پلیس، آتش نشانی، کارگران شهرداری و ... مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

یکی از کار‌هایی که در هیچ زمانی تعطیلی ندارد، نظافت معابر و خیابان‌ها است که در تمام شبانه روز توسط کارگران زحمتکش شهرداری صورت می‌گیرد. حال خوب است بدانید که این کار به ۲ روش سنتی و مکانیزه انجام می‌شود، لذا ضرورت دارد در معابر بزرگراهی برای حفظ جان کارگران از برخورد خودروهای عبوری، این کار با تجهیزات مکانیزه انجام شود.

این در حالی است که شاهد حضور کارگران شهرداری برای نظافت و پاکسازی در معابر بزرگراهی شهر تهران هستیم که ممکن است بر اثر سرعت بالای وسایل نقلیه جانشان به خطر بیافتد و تصادف رخ دهد.

در همین راستا سرگرد مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره بررسی علائم و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خطر حضور کارگران شهرداری در حاشیه بزرگراه ها برای انجام نظافت و پاکسازی اظهار کرد: هرلحظه امکان برخورد خودروهای عبوری از معابر بزرگراهی با این افراد وجود دارد و این موضوع می‌تواند هم برای خود فرد و هم برای وسایل نقلیه مشکلات زیادی را ایجاد کند.

رئیس اداره بررسی علائم و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: نظافت معابر بزرگراهی باید به صورت مکانیزه انجام شود.

حال با توجه به این موضوع و آمار بالای تصادفات، بهتر است که شهرداری تهران برای حفظ جان این قشر تمهیداتی را در نظر گیرد و برای پاکسازی معابر بزرگراهی از تجهیزات مکانیزه استفاده کند تا جان کارگران به خطر نیافتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار