صادقی نیارکی گفت: جهش تولید به معنای گسترش تولید است که دستیابی به آن نیازمند ابزار خاص است.

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شعار انتخاب شده برای سال ۹۹ اظهار کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری امسال مزین به نام "جهش تولید" شده است، سال گذشته با توجه به شرایطی که وجود داشت و  هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده بود، تمرکز ما در وزارت صمت بر تثبیت شرایط بود.

او افزود: ما با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود، بر حفظ ثبات در عرصه تولید توجه کردیم که البته این هدف تا حدود زیادی هم محقق شد. در بسیاری از بخش‌های کشور با توجه به سیاستی که وزارت صمت برای رونق تولید در نظر گرفته بود، علاوه بر تثبیت شرایط، گسترش تولید را هم شاهد بودیم و موضوع رونق تولید را با جدیت دنبال کردیم.

نیارکی تأکید کرد: امسال ماجرا فراتر از حفظ وضع موجود است و صرفا توجه بر گسترش تولید است و به همین دلیل عنوان جهش را به خود گرفته است؛ این جهش نیاز به ابزار دارد پس برای دستیابی به این هدف به همکاری بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله مؤسسات پولی و بانکی و بانک مرکزی احتیاج خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: سخن نگاشت/ سال "جهش تولید"


سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت با تأکید بر این که مقدمات لازم برای دستیابی به این جهش فراهم است، گفت: در سال ۹۸ توانستیم وضعیت را تثبیت کنیم؛ در حوزه تأمین و ساخت داخل اقدامات بسیار مناسبی انجام شد، همچنین فعالیت‌های مناسبی را در حوزه ساخت داخل شاهد بودیم، واردات بسیاری از کالاها که بدون توجیه اقتصادی وارد کشور می‌شدند متوقف شد و به سمت تولید این اقلام حرکت کردیم.

او افزود: در حوزه ماشین‌سازی و قطعه‌سازی که از بخش‌های بسیار مهم و زیر ساختی در دنیا محسوب می‌شود فعالیت‌های مناسبی انجام دادیم؛ موضوعات خود اتکایی، کاهش سهم واردات، مجموعه‌سازی، تأمین از محل تولیدات داخل، کاهش سهم واردات در تولید ملی، تغییر رویکرد از مونتاژکاری به سمت نوآوری و خلق مزیت‌های نسبی و مواردی از این قبیل مورد توجه قرار گرفته و باعث شده تا ما در وضعیت آمادگی برای جهش قرار بگیریم.

صادقی نیارکی تأکید کرد: لازمه دستیابی به این موضوع همراهی تمام بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط است. دستگاه‌های کشور چه در حوزه تأمین مالی و چه در تخصیص منابع ارزی باید با سایر حوزه‌ها در بخش تولید کشور که موتور محرک و تثبیت کننده تعادل در اقتصاد ملی هستند، تعامل و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار