وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در حمله گروه‌های تروریستی دو نظامی جان خود را از دست دادند و یک تن دیگر زخمی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حمله راکتی "گروه های تندرو" در منطقه کاهش تنش در شمال سوریه، دو نظامی ارتش ترکیه کشته شدند.

بر این اساس، وزارت دفاع ترکیه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: دو نظامی ما در حمله گروه‌های تندرو در منطقه کاهش تنش در ادلب جان خود را از دست دادند. در این حمله همچنین یک نظامی زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد این نظامیان ترک در درگیری با گروه‌های تروریستی جان خود را از دست دادند. این درگیری در منطقه تحت تسلط ترکیه رخ داد.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنابر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار