مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با صدور پیامی فرارسیدن سال ۱۳۹۹ و آغاز بهار طبیعت را تبریک گفت.

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به مناسبت فرارسیدن سال نوبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پیامی، آغاز سال ۱۳۹۹ را به ملت شریف ایران به ویژه مردم فهیم و فرهنگی استان تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

به نام خدای جهان آفرین / بگشایید در و پنجره را / که نسیم خوش نوروز آید

به اعتبار تقویم ها، زمانی دیگر بر زمین گذشت؛ زمینی که زمینه رشد ما در فراز و فرود‌های عمر است، شاید بیش از بسیاری از پیش ها، اما هر چه هست، راز‌ها در فرازها، هویدا و معانی در فرودها، جاری می‌شوند، این چنین است که جویندگان حقیقت را گریزی از تحول نیست.

آن‌هایی که با کتاب زندگی می‌کنند، با بالا و پایین‌های حیات آشنایند. گام زدن در میان خطوط کتاب‌ها و گشتن در دیروز‌ها و زیستن در امروز‌ها و اندیشیدن به فردا‌ها و طواف به دور فهم هستی و درک انسانیت انسان، به آن‌ها آموخته که قانون ثابت هستی، تغییر مدام است و خوشا به حال اویی که در این تحول مدام، در حرکت به سوی بهترین حال هاست.

مجموعه کتابخانه‌های عمومی، به عنوان یک ارگان فرهنگی، کوشیده وظایف خود را متناسب با تحولات زمانه، باز تعریف کند و با تغییری تدریجی در کمیت و کیفیت فعالیت ها، نقش موثرتری در بخش‌های مختلف زندگی مخاطبان خود داشته باشد که البته همه اینها، با عنوان تبدیل کتابخانه به پایگاه اجتماعی دیده می‌شود.

گام‌های نخستینی که در سال ۹۸ برداشته شد، به لطف حق، در سال آینده نیز پی گرفته می‌شود تا این بذر‌های نو، بشکفند و در نهایت به ثمر بنشینند.

جامعه ما، در تجربه‌ای تاریخی، بیشتر با اهمیت آگاهی و زندگی با کتاب به عنوان ضرورت حیات باطنی و تنفس معنوی، رو به رو شده که امیدوارم این فرصت، با همت کلیه همکاران در بدنه کتابخانه‌های عمومی، بالاخص کتابداران عزیز، به بیداری و بینایی و رشد و رویش بیشتر فهم و اخلاق در جامعه منجر شو‌د و هر روز، بار بیشتری از رنج‌های انسان اینجا و اکنون برداشته شود و افق‌های بازی از حیات انسانی، پیش روی همگان، گشوده گردد.

با عرض تبریک سال نو، سالی سرشار از سلامتی، آرامش و شادکامی برایتان آرزومندم.

منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.