گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغالزایی و خودکفایی در سال ۹۸ ارائه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۸ اقدامات موثری را در حوزه اشتغالزایی برای نیازمندان و مددجویان انجام داده است.

۱۶۰ هزار و ۲۶۰ نفر جمع کل افراد شاغل شده در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۹۸ است که مبلغ ۴۰ میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

بر اساس آمار تفکیک شده ۶۸ هزار و ۳۷۳ نفر از افراد شاغل شده که ۳۹ درصد از این افراد را تشکیل می‌دهند در مناطق شهری و ۹۱ هزار و ۸۸۷ نفر که شامل ۶۱ درصد از این افراد هستند در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وام‌های پرداخت شده به نیازمندان و مددجویان در قالب وام‌های کار انگیزی، توان افزایی، خودکفایی و کاریابی بوده است که به تفکیک آمار بیش از ۳۰۱ میلیون ریال تسهیلات در قالب وام کارانگیزی به ۱۰ هزار و ۴۱۳ نفر پرداخت شده است.

همچنین لازم به ذکر است که ۲۱ هزار و ۶۷ نفر وام توان افزایی، ۱۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر وام خودکفایی و ۱۷ هزار و ۹۴۷ نفر وام کاریابی دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که ۳۸ درصد از افرادی که شاغل شدند زن و ۶۲ درصد از آن‌ها مرد بودند.

گروه‌های هدف کمیته امداد را مددجویان، فرزندان آن‌ها و سایر اقشار نیازمند جامعه تشکیل می‌دهد که خدمات اشتغالزایی در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۸، به ۳۸ درصد از اقشار نیازمند و ۶۲ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار