معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش‌از ۳۷ هزار نفر از شهروندان زیر پوشش این دانشگاه تاکنون در سامانه خود اظهار ویروس کرونا اطلاعات خودشان را ثبت کرده‌اند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: بیشتر از هشت هزار نفر از این تعداد افراد توسط کادر بهداشت و درمان در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مورد پیگیری تلفنی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از گوشی موبایل، تب لت و کامپیوتر با ورود به سامانه الکترونیکی خوداظهاری مراجعه و با ثبت اطلاعات خود و خانواده در شناسایی و پیشگیری از ویروس کرونا همکاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای پیگیری و مشاوره تلفنی در خصوص بیماری کرونا ایجاد شده و همکاران ما از طریق این شماره آماده دریافت اطلاعات هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمار به ۸۸ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: ۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشگاه، ‌۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۶ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۵۹ نفر از مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد : از ابتدای شیوع کرونا ۷۴۹ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری که ۶۰۹ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار