به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،احمد پایان، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان هرمزگان از اجرایی نمودن روشهای الکترونیکی برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری نیازمندان و مددجویان به کمیته امداد و باهدف پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا خبر داد.
اوافزود: بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، در حال حاضر زمینه رسیدگی به درخواستهای مددجویان بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری فراهمشده است و مددجویان این نهاد میتوانند از طریق آدرس اینترنتی " e.emdad.ir " درخواستهای خود را بهصورت الکترونیکی ثبت نمایند و مددکاران این نهاد نیز در اسرع وقت به درخواستهای آنان رسیدگی نموده و پاسخگو خواهند بود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان هرمزگان بابیان این مطلب که تمام خدمات کمیته امداد بهصورت آنلاین در اختیار خانوادههای تحت حمایت قرارگرفته است و تا پایان بحران شیوع بیماری کرونا در کشور پاسخگویی غیرحضوری به درخواستهای مددجویان ادامه خواهد یافت، افزود: در سامانه خدمات الکترونیکی این نهاد امکان ثبت درخواستهای مددجویان برای دریافت خدمات متنوعی شامل: کمکهزینه تهیه جهیزیه، مسکن، بهداشت و درمان، وام ضروری، مشاوره، خدمات فرهنگی، اشتغال، حمایتهای خاص و موارد دیگر در نظر گرفتهشده است.
پایان گفت: در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۷۷ خانوار با جمعیت ۲۲۱ هزار و ۴۵۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان بوده و حدود ۷۰ درصد از این جمعیت ساکن مناطق روستایی میباشند که از مجموع خانوادههای تحت حمایت این نهاد، تعداد ۶۶ هزار و ۹۵۲ خانوار مددجویان عادی کمیته امداد بوده و ۲۵ هزار و ۲۵ خانوار دیگر نیز مشمولین تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور هستند که از خدمات کمیته امداد بهرهمند است.
انتهای پیام/ر