رئیس پلیس فتای البرز گفت: با افرادی که در این شرایط با ایجاد اضطراب در فضای مجازی به دنبال سودجویی هستند برخورد می شود.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بر اساس رصد های صورت گرفته در فضای مجازی متاسفانه شاهد‌ انتشار اخبار جعلی و کلیپ های غیر واقعی در خصوص شيوع ويروس کرونا در فضای مجازی هستيم که علاوه بر افزايش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می اندازد.

او افزود: قصد و نیت افراد سودجو و مغرض در انتشار انواع شایعات، سودجویی اقتصادی است و با بررسی های انجام شده مشخص شد که بسیاری از این مستندات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص وضعیت انتشار بیماری کرونا ویروس در کشور که به سرعت در حال بازنشر است، جعلی و غیرواقعی است.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: تیمی از کارشناسان زبده این پلیس با تشکیل کارگروه ویژه، جریانات این حوزه را با دقت و به صورت شبانه روزی رصد کرده و تا کنون تعداد زیادی افراد متخلف و مجرم در این حوزه به دلیل ارتکاب به انتشار اخبار کذب و تصاویر غیر واقعی در استان البرز شناسایی و دستگیر شده اند.

او افزود: افراد سود جو که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاوير غيرواقعی و اخبار کذب و یا اقدام به تبليغ و فروش اقلام پزشکی و بهداشتی با قيمت هاي گزاف و غيرمنصفانه می کنند، زير ذره بين پليس قرار دارند و با متخلفان برخورد شديد می شود.‌

سرهنگ اقبالی خطاب به شهروندان گفت: به هیچ عنوان به مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی که از صحت موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارید اعتماد نکرده و از بازنشر آن خودداری کنید.

او افزود: شهروندان تمام نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر از جمله رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری معتبر تامین و در صورت مواجه با موارد مشکوک به سایت رسمی پلیس فتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.