نقشینه گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، بارش در برخی استان‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه ۱و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی امشب بارش در استان‌های غرب کردستان، کرمانشاه، جنوب لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، شمال البرز، قزوین، جنوب استان بوشهر و جزایر خلیج فارس از شدت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: امشب در مرکز و شمال خلیج فارس بارش به صورت رگبار باران گاهی رعد و برق همراه با وزش باد است.

نقشینه ادامه داد: روز پنج شنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، بارش در جزایر خلیج فارس، نیمه جنوبی استان فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بعدازظهر فردا از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، بیان کرد: گستره فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور خواهد بود.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۲۷ اسفند/ بارش پراکنده باران در مناطق مختلف کشور


نقشینه از استمرار بارندگی‌ها خبر داد و گفت: روز جمعه در شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش پراکنده گاهی وزش باد ادامه خواهد یافت و بتدریج این سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی دیگر به کشور خبر داد و افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی جمعه شب با ورود سامانه بارشی دیگر به غرب کشور انتظار بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی و نوار غربی کشور را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوب کشور بارش همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

به گفته وی، روز شنبه در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان و جزایر در مرکز و شرق خلیج فارس بارش از شدت بیشتری برخوردار است،

ضمن آنکه در استان‌های جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

نقشینه با بیان اینکه طی روز‌های شنبه و یکشنبه به جز شمال غرب کشور در تمامی مناطق بارندگی خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه بارش در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، مرکزی، غرب اصفهان و شرق سمنان از شدت بیشتری برخوردار است.

به گفته نقشینه، روز شنبه سواحل شمال و یکشنبه نیمه غربی و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیمه شرقی ۴ تا ۸ درجه افت دما خواهند داشت.

 آسمان پایتخت بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امشب بارش در تهران آغاز می‌شود و در بخش‌های شمالی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، ضمن آنکه در ارتفاعات بارش برف و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست‌

وی در پایان بیشینه امروز و فردا دمای تهران را ۱۹ درجه سانتی گراد و کمینه فردا صبح ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار