رئیس جمهور آمریکا در سخنانی به انتقاد از اظهارات مقامات چینی درباره منشا شیوع ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره شیوع کرونا گفت: چین باید از اتهام‌زنی به سربازان آمریکایی درباره دست داشتن آنها در شیوع ویروس کرونا دست بردارد.

او همچنین اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا قانونی تحت عنوان «قانون دفاع ملی» را تصویب کرده است.

ترامپ مدعی شد: قانون دفاع ملی موجب می شود تا با موفقیت با کرونا مقابله کنیم و «قانون تولید دفاعی» در چارچوب اقدامات مقابله با کرونا اجرایی می شود. توانایی انجام آزمایش های مربوط به کرونا را افزایش دادیم و از هیئت های تخصصی می خواهم تا اقدامات را بیشتر تسهیل کنند.

«قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» به دولت فدرال اجازه می‌دهد توانمندی‌های تولیدی بخش خصوصی را در دوران جنگ به کار بگیرد.

او با اشاره به اینکه در گذشته ویروس کرونا را ویروس چینی خوانده بود و این حرف او انتقاد مقامات چینی را به دنبال داشت، گفت: به ویروس کرونا ویروس چینی می گویم، چون این ویروس از چین آمده است.

ترامپ همچنین مدعی شد: در بدترین شرایط به دنبال شیوع کرونا، نرخ بیکاری از ۲۰ درصد عبور نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان گفت: با دشمن سرسختی می جنگیم و شرایط بسیار دشوار است؛ اقداماتی که اتخاذ کرده ایم با هدف مقابله با این دشمن اتخاذ شده است.

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که در روز‌های ابتدایی انتشار ویروس کرونا در آمریکا، وی به شدت به مخالفان خود برای پر اهمیت نشان دادن این ویروس حمله کرد.

ترامپ همچنین با انتقادات زیادی برای بی اهمیت جلوه دادن تهدید ناشی از ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن در آمریکا روبروست. او در ابتدا بدون در نظر گرفتن توصیه‌های مراجع معتبری از جمله سازمان بهداشت جهانی و با به سخره گرفتن تهدید کرونا با هواداران خود دست می‌داد. هر چند پس از مواجهه با انتقادات گسترده مجبور به تغییر لحن خود شد و مردم آمریکا را ترغیب کرد که از مسافرت و تجمع در رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی، به عنوان بخشی از مجموعه جدید دستورالعمل‌های پیشرفته دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس، خودداری کنند.

تاکنون طبق آمار‌های اعلام شده ۱۱۶ نفر در آمریکا بخاطر کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از ۷۳۰۰ نفر نیز به این بیماری در این کشور مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار