مردم و مسئولان استان کرمانشاه با توصیه به در خانه ماندن تلاش می کنند شیوع ویروس کرونا کنسل شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : اهالی این شهرستان که ساکن استان‌های دیگر کشور هستند باتوجه به شیوع بالای ویروس کرونا، سفر خود به دالاهو را کنسل کرده و به بعد از این بحران موکول کنند و با این اقدام بهترین سهم خود را به عنوان عیدی در سال جدید به خانواده‌هایشان می‌دهند.

او گفت : با دستور استاندار کرمانشاه مدیران در ایام تعطیلات نوروز باتوجه به بحران بیماری ویروسی کرونا تعطیل نیستند و خدمات رسانی به مردم ادامه دارد.

او افزود: شهرستان دالاهو تاکنون موردی از ابتلای به بیماری ویروسی کرونا نداشته و این مرهون همکاری مردم و مشارکت معتمدان و متنفذان و لغو آیین‌ها و تجمعات بوده است.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: ضدعفونی و گندزدایی محلات و خیابان‌ها و مکان‌های عمومی، تعطیلی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که بنا به صلاحدید بهداشت و درمان می‌توانست عامل انتشار ویروس کرونا باشد و توجه مردم به آموزش‌های بهداشتی از دلایل موفقیت این شهرستان در بحث پیشگیری از ویروس کرونا است.

محمدی افزود: احتمال بازگشت جمعی از مردم دالاهو به منطقه وجود دارد که این بازگشت و دید و بازدید‌ها شهرستان را دستخوش تغییر کرده از این رو مردم خود با مدیریت کنند تا سفر‌های نوروزی فرزندان و اقوام خود را به بعد از فروردین ماه به تعویق اندازند.

او گفت: مردم، فعالان رسانه و فضای مجازی این مساله را جدی بگیرند و از همشهریانمان مصرانه می‌خواهیم تا عیدی ما را در عدم بازگشت به شهرستان در ایام عید بدانند.

او افزود: در ایام تعطیلات شهرداران و بخشداران مکلف به تداوم ضدعفونی و گندزدایی کردن محیط‌های شهری و روستایی هستند.

توزیع هزار لیتر ضدعفونی بین نیازمندان

امام جمعه قصرشیرین از توزیع هزار لیتر ضدعفونی بین نیازمندان این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام علی ملکی گفت: یک هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده است توسط فرماندهی قرار گاه غرب ارتش تامین شده است.

او گفت: این موادضدفونی بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی و همچنین اداره تبلیغات اسلامی بنیاد شهید وروستایان بخش مرکزی توزیع شد.

ملکی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی افزود: شعار در خانه بمانیم را باید به مرحله عمل برسانیم و الان زمان مسافرت رفتن نیست لذا باید تلاش کنیم با همکاری همدیگر این ویروس را شکست دهیم.

ملکی گفت:به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این بحران هم سپری خواهد شد و مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار مربوطه را فقط از ستاد مقابله با کرونا پیگیری کنند .

عملیاتی‌کردن و نظارت دقیق بر مصوبات ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا

دادستان کنگاور گفت: سهم من در مقابله با ویروس کرونا، عملیاتی‌کردن و نظارت دقیق بر مصوبات ستاد پیشگیری و مدیریت این بیماری در استان است.

مجتبی فریادرس افزود: با عنایت به شیوع و فراگیرشدن ویروس کرونا و ابتلای ۱۸ تن از مردم کنگاور و نیز سرعت بالای انتشار این ویروس، اولین و مهمترین توصیه خارج نشدن از منزل و لزوم قرنطینه خانگی است و اینکه از تردد در معابر و بازارها و دید و بازدیدها اجتناب کنند.

او افزود: در صورت ضرورت به خروج از منزل، شهروندان حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و هنگام خرید حتیالامکان مایحتاج چند روز آینده خود را تهیه کنند تا کمتر نیاز به خروج از منزل داشته باشند.

او گفت: تا حد امکان از خرید بوسیله وجه نقد اجتناب شود و خریدها با کارت‌های بانکی انجام گیرد.

دادستان کنگاور با بیان اینکه شرایط خاصِ این روزها ایجاب می‌کند مردم همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند، گفت: همه شهروندان با ثبت علائم خود در سامانه خود اظهارنظر وزارت بهداشت در طرح غربالگری شرکت کنند.

این مسوول افزود: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگاور در خصوص تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز در شهرستان از جمله دستکش، ژل ضدعفونی کننده و ماسک مکاتباتی با ارگان های مربوطه و مکاتباتی با سایر استان‌ها داشته که خوشبختانه منتج به نتیجه و تهیه اقلام مذکور و توزیع در سطح شهرستان شده است و تا مرحله نظارت بر قیمت‌ها و توزیع فراگیر و عادلانه بین عموم نیز بصورت دقیق رصد کرده است.

فریاد رس همچنین از رصد و بازرسی از داروخانه ها و فروشگاه های عرضه تجهیزات پزشکی از جهت بررسی کمبود کالاها و احتکار احتمالی از روزهای نخست ورود ویروس کرونا خبر داد و بیان داشت: مواردی که عدم عرضه از سوی متخلفین محرز شده نسبت به توزیع آن در شبکه توزیع با نظارت اداره صمت و مرکز بهداشت اقدام‌ شده است.

او در ادامه از تشکیل تیم ویژه بازرسی برای نظارت دقیق بر اجرای مصوبات ستاد شهرستان خبر داد و افزود: این تیم متشکل از نماینده دادستان، نماینده فرماندار، رییس پلیس اطلاعات و اماکن و نماینده شبکه بهداشت بود که به صورت جدی پیگیر اجرای مصوبات در سطح شهرستان بودند.

او بار دیگر بر ماندن در خانه تاکید کرد و افزود: توجه نکردن به شایعات و رسانه های فضای مجازی و شایعه پراکنی رسانه های معاند و جلوگیری از انتشار شایعات را نیز مورد تاکید قرار داد.

فریاد رس گفت: هر شخصی که دارای نشانه ها و علائم این بیماری باشد و این موضوع را پنهان کند و در سطح شهر و معابر تردد کند و باعث انتقال ویروس شود در برابر فرد یا افرادی که به واسطه او ویروس به ایشان سرایت کرده از لحاظ شرعی و قانونی مسوول است و در صورت اثبات حتی مورد تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.