به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمپین نه به عید دیدنی به همت دانشکده علمی کاربردی شهرستان سیرجان راه‌اندازی شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فاطمه پورشهسواری رئیس دانشکده علمی کاربردی سیرجان گفت: تمام مردم از مدت‌ها پیش برای رسیدن نوروز و دید و بازدید‌های عید، روزشماری می‌کردند؛ اما امسال با وضعیتی که به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا پیش‌آمده، شاید برای نخستین بار در تاریخ، ناچار به چشم‌پوشی از بسیاری از رسم و رسوم این عید باستانی به‌ویژه دید وبازدید هستیم.

او افزود:با توجه به خطر بزرگی که در کمین مردم نشسته است، باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، کمپین نه به عید دیدنی ایجاد کنیم و مردم را به عید دیدنی مجازی و چگونگی گذران عید در خانه تشویق کنیم.

پورشهسواری ادامه داد: تمامی پدر و مادر‌ها و بزرگان خانواده باید اعضای خانواده و نزدیکان خود را از دید و بازدید در ایام نوروز بر حذر داشته و بدون تعارف خود و خانواده اشان را از پذیرش میهمان در این ایام معذور بدارند.

رئیس دانشکده علمی کاربردی سیرجان بیان کرد:پویش نه به عید دیدنی می‌کوشد اهمیت همکاری هر شهروند در برنامه‌های پیشگیرانه به منظور کاهش سرعت همه گیر شدن ویروس کرونا را برجسته کند و تکالیف هر فرد در رعایت بهداشت عمومی و اهمیت عدم حضور در اماکن عمومی را گوشزد کند.

پورشهسواری با تاکید بر لزوم ترویج پویش نه به عید دیدنی گفت: از مسئولان، فعالان اجتماعی و سمن‌ها می‌خواهیم در این راستا کمک کنند و با ضبط یک ویدئو پیوستن خود را به این کمپین اعلام کنند تا فرهنگ سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرونا ویروس ، نوروز 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
جلوشون بگیرید نیان بندر نمیخواد نه بگن
بابا من بندرعباسم تو محلمون کلی سیرجانی خونه دارن که تا تعطیل میشه میریزن میان
آخرین اخبار