سازمان بهداشت جهانی خواستار ارائه اطلاعات دقیق درباره بیماری کرونا از سوی کشور‌های خاورمیانه شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال پست، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد کشور‌های خاورمیانه برای کمک به تقویت مبارزه با بیماری کرونا در سراسر این منطقه، باید اطلاعات بیشتری را در مورد شمار مبتلایان به این ویروس ارائه کنند.

احمد المنهاری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در شرق مدیترانه، رویکرد منطقه‌ای برای مبارزه با ویروس کرونا را نامناسب ارزیابی کرد و گفت باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود. دسترسی بهتر سازمان بهداشت جهانی به اطلاعات دقیق اجازه می‌دهد تا شیوع این بیماری از نزدیک رصد شده و اقدامات مربوط به سلامت عمومی به سرعت اعمال شود.

بنا به گفته المنهاری به رغم بحرانی شدن شرایط، اطلاعات به صورت ناقص از طریق این کشور‌ها به سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌شود. سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام کشور‌های جنوب شرق آسیا برای مقابله با ویروس کرونا شد.

شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شده و اکنون به ۱۶۳ کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.
شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۱۸۹ هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافته و ۷۵۱۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. حدود ۸۱ هزار نفر از افراد مبتلا نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار