کاربردهای عجیب خمیر دندان

خمیر دندان یک ساینده ملایم، یک پاک‌کننده ضدباکتری و یک لکه‌بر قوی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

یک تیر و چند نشان با خمیر دندانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به شما بگویند کلاویه‌های یک پیانو یا ظروف نقره را برق بیاندازید و تمیز کنید، سراغ چه نوع شوینده‌ای می‌روید؟ برای سابیدن خراش‌های پارکت خانه‌تان چه فکری کرده‌اید؟ آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید می‌توانید به جای هر شوینده و براق‌کننده‌ای سراغ خمیردندان بروید؟ خمیر دندان یک ساینده ملایم، یک پاک‌کننده ضدباکتری و یک لکه‌بر قوی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

غلظت این ماده شوینده می‌تواند همه خش‌ها و شکاف‌ها را به راحتی پر کند. از شکاف‌های دیوار گرفته تا رد یک ترک بر روی مجسمه محبوب‌تان با کمی خمیر دندان پر می‌شود. کافی است خمیر را روی خراش‌ها و شکاف‌ها بمالید و به آرامی با دستمال محو و تمیز کنید.

ساینده‌های موجود در خمیر دندان‌های جرم‌گیر، برای صیقل دادن شیر آلات آشپزخانه یا حمام نقش یک جادوگر افسانه‌ای را دارد که چوب خود را به هر چیزی که می‌زند، آن را درخشان و براق می‌کند. کافی است به اندازه یک سکه خمیر دندان بر روی شیرآلات بریزید و بعد با دستمال آن را روی فلز بسابید و در نهایت با آب بشویید. بدون استفاده از جرم‌گیر‌های اسیدی از درخشش سرویس بهداشتی خانه‌تان لذت ببرید. این روش برای از بین بردن رسوبات و لکه‌های کف اتو بخار هم کارایی دارد.

کف پلاستیکی یا چوبی خانه دیر یا زود پر از خط و خراش می‌شود. ترمیم این خراش‌ها با خمیر دندان ایده‌ای است که به عقل جن هم نمی‌رسد، اما واقعا عملی است. مقداری خمیر دندان روی خراش بریزید و با یک پارچه خشک آنقدر زمین را بسابید که جای خراش از بین برود و ردی از خمیر دندان باقی نماند.

برق انداختن کلید‌های پیانو هم یکی از هنر‌های خمیر دندان است. هر کلید را مرطوب کنید و بعد با خمیر دندان و یک تکه پنبه بسابید. با یک دستمال خشک رد رطوبت و خمیر را پاک کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. با همین روش می‌توانید لکه‌های روی ظروف نقره را هم از بین ببرید.

منبع:رنگی رنگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
مگه جن هم عقل داره .
آخرین اخبار