رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ اصفهان گفت:علت افزایش میزان کشتار مرغ، بالا رفتن میزان تقاضا برای خرید این محصول در واحدهای صنفی بازار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیخان رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ اصفهان با تأیید افزایش میزان کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان، اظهار کرد: همواره در هفته آخر اسفندماه روند کشتار دام و طیور برای تأمین نیاز بازار در ایام منتهی به عید نوروز افزایش پیدا می‌کند و بالا رفتن میزان کشتار در کشتارگاه‌های استان نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

او افزود: میزان مصرف مرغ خانواده‌ها در ایام نوروز، بیش از میزان مصرف آن‌ها در سایر بازه‌های زمانی است و اغلب خانواده‌ها قصد دارند با خرید حجم زیادی از مرغ، برای ایام تعطیلات عید نوروز ذخیره پروتئینی لازم را داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ اصفهان با بیان اینکه علت افزایش میزان کشتار مرغ، بالا رفتن میزان تقاضا برای خرید این محصول در واحد‌های صنفی بازار است، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دولت، شرکت پشتیبانی امور دام در زمان مازاد عرضه مرغ در بازار، به کشتارگاه‌ها برای خرید مرغ و ذخیره آن مراجعه می‌کند تا قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در واحد‌های صنفی کمتر از نرخ متعارف نشود.

شیخان اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار، بخشی از مرغ کشتار شده را به صورت منجمد در انبار‌های خود نگهداری می‌کند، در مواقعی که قیمت مرغ زنده افزایش پیدا می‌کند، مرغ‌های ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به بازار تزریق می‌شود تا وضعیت بازار کنترل شود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.