رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس در محدوده این دانشکده به۶۹ نفر رسید.

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با بیان اینکه تعداد مبتلایان  کرونا ویروس به ۶۹ نفر رسیدگفت: از این تعداد۲۷ نفرآبادان ،۲۷ نفرخرمشهر  و۱۵ نفردر شادگان  می باشند.

او شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های تحت پوشش این دانشکده  از ابتدا اسفند ماه  تا کنون را  ۱۴ هزار و ۶۴۳ نفر خواند و افزود:شمار افراد بستری شده در روز گذشته  ۲۴ نفر هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه تاکنون 6نفر در شهرهای تحت پوشش این دانشکده بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ادامه داد: ۴۵ بیمار مبتلا به این بیماری با بهبودی و صحت کامل از بیمارستان ها مرخص شدند.

سلمان زاده گفت:از شهروندانی که شب گذشته وقت خود را در بازارها و بوستان‌ها گذراندند دعوت می‌کنم هر چه سریعتر به پویش عمومی در خانه بمانیم بپیوندند و بیشتر از این سلامت خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

او افزود:معضلاتی نظیر بی توجهی به نظافت شهری و سگ های ولگرد در زمینه سلامت عمومی مزید بر علت است که باید به شکل جدی به این مهم توجه شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت:مردم مراجعه به سامانه سلامت salamat.gov.com را فراموش نکنند.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.