در صورت خروج اضطراری از منزل برای مراجعه به بیمارستان و درمان باید تمام نکات بهداشت فردی و عمومی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با توجه به اپیدمی ویروس کرونا، ممکن است در هر خانواده‌ای یک نفر به این ویروس آلوده باشد، از این رو به بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند و یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند و یا دارو‌هایی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، توصیه می‌شود اگر دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند به پزشک مراجعه کنند.

اما اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده اند فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

در صورت خروج ضروری از منزل برای مراجعه به پزشک باید توجه داشته باشیم که تمام اصول بهداشت فردی و عمومی به هنگام خروج از خانه و مراجعه به بیمارستان و برگشت به منزل باید رعایت شود. به عنوان مثال در مسیر رفت و برگشت از بیمارستان زدن ماسک را فراموش نکنید و یا هنگام سرفه کردن با استفاده از دستمال یا آستین پیراهن جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و از قرار دادن مستقیم دست مقابل بینی و دهان پرهیز شود.

از مهمترین نکات رعایت بهداشت در مکان‌های عمومی این است که تا حد امکان از مترو، اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی پرهیز شود؛ همچنین از حضور در اماکن پرازدحام خودداری کنید. اما قسمتی از رعایت بهداشت عمومی مربوط به کاربران وسایل نقلیه عمومی است که باید آن‌ها را به طور مرتب ضدعفونی کنند.

هنگام مراجعه برای درمان در صورتی که سابقه اقامت یا رفت و آمد در مناطق و شهر‌های آلوده، سابقه تماس با بیماران، افراد مشکوک به کوئید ۱۹ و همچنین افراد و گروه‌هایی که پس از بیماری با آن‌ها تماس داشته اید را اعلام کنید.

از مهم‌ترین نکات در روند درمان این است که با پزشکان برای انجام بررسی‌های مربوطه همکاری کنید و اطلاعات کامل و دقیق را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

در صورتی که فرد مشکوک ابتلا به کویید ۱۹ هستید، مستقیماً برای درمان به بخش تب مراجعه کرده و همچنین رفت و آمد خود را در بیمارستان و دیگر مناطق کاهش دهید.

در صورتی که برای درمان دیگر موارد مجبور به حضور در بیمارستان هستید، حتماً از نزدیک شدن به بخش تب و اورژانس پرهیز کنید.

برای کنترل و کاهش چرخه انتشار ویروس کرونا از تماس با بیماران دارای علائم تب و سرفه دوری کرده و در صورت برخورد حتماً فاصله بیش از یک متری رعایت شود.

همانطور که می‌دانید تمام توصیه‌ها مبنی بر این است که از حضور غیر ضروری در مکان‌های عمومی پرهیز کنید، بنابراین پس از اتمام درمان یا مراجعه، در محیط قدم نزده و سریع به منزل برگردید.

بعد از ورود به منزل توجه داشته باشید که دست‌های خود را حتماً با آب و صابون بشویید و همچنین وسایل شخصی خود مانند گوشی موبایل، عابر بانک و دسته کلید خودرا ضد عفونی کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار