مدیر کل اداره بیمه سلامت خوزستان در تشریح اقدامات این اداره گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت استان به مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان در نشست با خبرننگاران و اصحاب رسانه استان، اقدامات و خدمات درمانی که در سال ۹۸ به افراد تحت پوشش این بیمه ارائه شده است را تشریح کرد.

او درخصوص پرداخت بیمه سلامت خوزستان به مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفت: در ۱۰ روز گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی پرداخت شد و در حال حاضر نیز با پرداخت ۱۱۹ میلیارد تومان توانستیم فاصله بدهی به این مراکز را کاهش دهیم.

او با اشاره به تلاش‌های بیمه سلامت برای الکترونیکی کردن اسناد پرونده‌های پزشکی و بیمارستانی بیان کرد: یکی از مشکلات مدیران خوزستان وجود برخی مقاومت‌ها در برابر کار‌ها و ایده‌های جدید است که این مسئله در الکترونیک‌کردن پرونده‌ها خود را نمایان کرد.

بیمه سلامت خوزستان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کرد

خسروی اظهار داشت: در روز‌های نخستین آغاز الکترونیکی کردن پرونده‌های پزشکی، مقاومت‌های بسیاری صورت گرفت، اما در ادامه کار بیمارستان‌ها مشاهده کردند که با الکترونیکی کردن اسناد بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافت و از حضور فیزیکی جلوگیری شد.

کاهش ابتلا به کرونا در گرو اطلاع رسانی

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با اشاره به لزوم تکیه بر توان رسانه‌ای برای کنترل بیماری‌ کرونا، تصریح کرد: اگر اطلاع‌ رسانی جدی در خصوص کرونا صورت بگیرد به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین می‌توانیم از روند افزایشی این بیماری جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول درخصوص اقدام برخی از شهروندان به مسافرت‌های بین‌شهری در تعطیلات نوروزی گفت: اگر مسافرت‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند بیماری در شهرستان‌ها افزایش یافته و در برخی از شهر‌هایی که هیچ‌گونه علائمی از کرونا نداشت، باید شاهد شیوع این بیماری باشیم.

او با بیان اینکه اکنون مراکز دولتی و خصوصی نسبت به پرداختی‌ها رضایتمندی خوبی دارند، اذعان داشت: در روز‌های گذشته ۴۴ میلیارد از بدهی سال ۹۷ به مراکز درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت و برای مراکز غیردولتی نیز روز گذشته ۲۹ میلیارد تومان بدهی واریز شد.

علی خسروی در ادامه با بیان اینکه مبلغ ۷۵ میلیارد تومان نیز از بدهی‌های سال ۹۸ پرداخت‌شده است، اظهار کرد: بدهی بیمه سلامت به مراکز خصوصی در سال ۹۷ کاملاً تسویه شده است، همچنین بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به مراکز دولتی دانشگاهی تا آذرماه و بدهی دارویی به مراکز غیردولتی تا پایان آبان ماه پرداخت‌شده است.

او ادامه داد: در مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز برای بخش پرسنلی ۱۴ میلیارد تومان تا اسفندماه ۹۸ پرداخت و برای غیر پرسنلی نیز ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا شهریورماه پرداخت‌شده است.

خسروی بیان کرد: امیدواریم با کنترل بیماری کرونا و ریشه‌کن شدن آن، سال ۹۹ سالی همراه با سلامتی برای مردم و سربلندی نظام جمهوری اسلامی باشد.

بیمه سلامت خوزستان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کرد

او در این جلسه با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه شدگان اطلاع رسانی شده است اظهار کرد: بنا بر توصیه وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد.

خسروی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم به نیاز‌های اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.

او تاکید کرد: در صورتی که مردم به پیامک‌ها و کلیپ‌های آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند، دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم سعی کنند از رفت و آمد‌های غیرضروری در مجامع خودداری کنند و کار‌های خود را با استفاده از سامانه‌ها و به صورت الکترونیک انجام دهند.

سامانه ۱۶۶۶ همراه روز‌های کرونایی

او در پایان تاکید کرد: هدف از راه اندازی مرکز پاسخگویی ۱۶۶۶ به منظور پاسخ به سوالات متداول مردم در خصوص ویروس کرونا است.

علی خسروی آخرین به تمهیدات صورت گرفته از سوی بیمه سلامت استان در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: اولین اقدام پرداخت بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی و انعقاد قرارداد با بیمارستان جدید است.

او تاکید کرد: پرداخت اخیر به خدمات سطح یک روستایی به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان در مرحله چهارم و پنجم و بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۶۶ میلیون و چهارصد هزار تومان برای خسارت متفرقه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های خوزستان انجام شد.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان درباره پرداخت بدهی به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی تا پایان شهریور و مهرماه ۹۸، گفت: بالغ بر ۴ میلیارد تومان به مراکز درمانی شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی، تصویربرداری، درمانگاهی، پزشکان، مراکز جراحی محدود و بیمارستانی پرداخت شد.

خسروی در تشریح جزییات پرداختی ها، گفت: مطالبات داروخانه‌های خصوصی در ماه‌های دی و بهمن ۹۷ به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان پرداخت وبالغ بر ۵ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان بابت هزینه آبان ۹۸ پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه شدگان اطلاع رسانی شده است، بیان کرد: بنا بر توصیه وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد.

او افزود: در صورتی که بتوانیم به نیاز‌های اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.

خسروی اظهار داشت: در صورتی که مردم به پیامک‌ها و کلیپ‌های آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند، دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

او تصریح کرد: مردم سعی کنند از رفت و آمد‌های غیرضروری در مجامع خودداری کنند و کار‌های خود را با استفاده از سامانه‌ها و به صورت الکترونیک انجام دهند.

علی خسروی در پایان تاکید کرد: هدف از راه اندازی مرکز پاسخگویی ۱۶۶۶ در راستای پاسخ به سوالات متداول مردم در خصوص ویروس کرونا است و با اعتبار دفترچه تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ دارندگان دفترچه بیمه سلامت نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست. سعی ما در کاهش بار مراجعات بیمه شدگان در جهت پیشگیری انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.