کلزا کاران زمین‌های زراعتی را سم پاشی کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: کلزا کاران نسبت به مصرف کود‌های سرک و آبیاری مزارع اقدام کنند.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و آغاز مراحل رشد رویشی گیاه، کلزا کاران نسبت به مصرف کود‌های سرک و آبیاری مزارع اقدام کنند.

او با بیان اینکه سال زراعی جاری ۵۲ هکتار از مزارع آبی به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است، افزود: کلزا یک گیاه کاملاً مدیریت پذیر است و به دلیل حساسیت بالایی که در مراحل مختلف رشدی دارد بیش از هر محصولی با توجه به مدیریت پذیر بودن آن به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد.

ایمانیان به کلزاکاران توصیه کرد با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، به مبارزه با علف‌های هرز و پایش مزارع برای آفت شته مومی و کنترل به موقع آن توجه و با مشورت کارشناسان مستقر در سطح مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهاباد تاکید کرد: در سال زراعی جاری، ۶۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.