مهم‌ترین حوادث امروز ۲۷ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۷ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: به منظور اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در اجرای این طرح ۱۷ واحد صنفی از جمله نانوایی، فست فودی، رستوران و لبنیات فروشی به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی کازرون با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، بخصوص موضوعاتی مانند رعایت نکردن مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

بازداشت احتکارکننده دستکش در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری احتکارکننده دستکش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: مأموران پلیس اطلاعات این شهرستان، با اقدامات فنی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار دستکش در یک انبار مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضائی، طی یک عملیات از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد که در نتیجه آن، ۴ هزار و ۵۲۰ جفت دستکش که بدون مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

سرهنگ بابایی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده، ۱۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۵۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در شیراز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۵۸ هزار و ۳۶۴ عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از یک مغازه در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ قصرالدشت شهرستان شیراز به منظور طرح ارتقا امنیت اجتماعی، برخورد با تولید و عرضه کنندگان مواد محترقه را با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ قصرالدشت با اقدامات فنی مطلع شدند فردی اقدام به دپو تعداد زیادی مواد محترقه در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

معاون اجتماعی پلیس فارس اظهار کرد: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، تعداد ۵۸ هزار و ۳۶۴ عدد انواع مواد محترقه را کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر برخورد جدی پلیس با قاچاق کالا و ارز، از شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک مربوط به تهیه و توزیع مواد محترقه را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

برخورد پژو با تیر چراغ برق یک کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سمند با تیر چراغ برق در محور کازرون-تنگ چوگان، راننده در دم جان باخت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: ماموران گشت پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک حادثه رانندگی در محور کازرون-تنگ چوگان مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری سمند در حال عبور از این مسیر، ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند که در این حادثه راننده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند.

این مقام انتظامی علت وقوع این حادثه را برابر اعلام کارشناس تصادفات این پلیس، کنترل نکردن وسیله نقلیه ناشی از نداشتن توجه به جلو بوسیله راننده دانست.

سرهنگ دهقانی از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به این امر بپردازند.

رفع تصرف بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی در زرین دشت

فرمانده انتظامی فارس از رفع تصرف ۵۱ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی صدور حکم قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستا‌های شهرستان زرین‌دشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این حکم، ماموران انتظامی این شهرستان پس از بررسی‌های همه جانبه و در اقدامی عملیاتی با حضور مسئولان قضائی و نماینده یگان حفاظت منابع طبیعی، زمین‌های تصرف شده را از چنگ متصرفان آزاد کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این عملیات ۵۱ هزار متر از اراضی ملی رفع تصرف و در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت، ادامه داد: کارشناسان ارزش آن زمین‌ها را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲۷ رأس احشام مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲۷ رأس احشام مسروقه به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: ماموران انتظامی بخش خشت از وقوع سرقت احشام در یکی از روستا‌ها مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران این یگان با بررسی‌های اطلاعاتی و همکاری با مال باخته، محل نگهداری احشام مسروقه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر عزیمت شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان تعداد ۲۷ راس گوسفند مسروقه کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ عبادی‌نژاد تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سارق متواری یا جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارق با ۱۱ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری یک سارق ساختمان نیمه کاره با ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و تخصصی، ماموران موفق به شناسایی یک سارق شدند و با هماهنگی مقام قضائی او را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۱ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

۵ مجروح در برخورد ۲ خودرو

رئیس پلیس راهور فارس گفت: بر اثر برخورد پژو پارس با یک سواری سمند در بلوار ارتش شهرستان شیراز، ۵ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در بلوار ارتش شهرستان شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک پژو پارس با ۳ سرنشین با یک سواری سمند با ۲ نفر برخورد و بر اثر آن هر ۵ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناس پلیس راهور در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده سواری سمند اعلام کرد، به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد در هنگام رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار