فرماندار دشت آزادگان گفت: با تهمیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته، هیچکدام از اهالی این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند و وضعیت این منطقه سفید است.

راز وضعیت سفید دشت آزادگان به لحاظ شیوع ویروس کرونا چیست؟حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان خوزستان براساس دستورالعمل واصله از وزارت بهداشت کشور برای مبارزه با این بیماری و جلوگیری از پیشروی آن، اقداماتی همزمان با سراسر کشور و نقاط درگیر با کرونا اقدامات بسیار موثری انجام شد.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان دشت آزادگان از سمت استان میسان عراق که با کرونا ویروس درگیر هستند و از سمت شهر‌های همجوار در استان خوزستان نیز تعدادی از افراد به این ویروس مبتلا شده اند و به عبارتی این شهرستان بین مناطق درگیر محاصره شده، اما با اقدامات جدی و پیشگیرانه، وضعیت منطقه سفید است و هیچ شهروندی به کرونا مبتلا نشده است.

به گفته سیلاوی، ۱۷ نفر در شهرستان دشت آزادگان مشکوک به کرونا بودند، اما با بررسی‌ها و آزمایشات انجام شده، نتیجه تست آن‌ها منفی است و این شهرستان جز مناطق عاری از کرونا محسوب می‌شود.

تعطیلی محل تجمع افراد و مسدود کردن مبادی ورودی به شهر

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: به منظور سفید نگه داشتن شهرستان، ۶ جلسه اصلی و ۶ جلسه فرعی در رابطه با قرارگاه هماهنگی مبارزه با ویروس کرونا برگزار گردید و کمیته‌های اجرایی، تدارکات مواد بهداشتی و درمانی، پشتیبانی و مالی، اطلاع رسانی و نظارت بر عملکرد نیز تشکیل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته عملیاتی و اجرایی با قوت بسیار و با انجام اقداماتی از جمله؛ تعطیلی ورزشگاه ها، تالار‌ها و تمامی مکان‌هایی که محل تجمع افراد است، فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد.

او اذعان داشت: تمامی قلیان سراها، قهوه خانه ها، سفره خانه‌ها و... تعطیل شدند، همچنین دستور تعطیلی پاساژ‌ها و مراکز تجاری بزرگ نیز صادر گردید و تا اطلاع ثانوی نیز تعطیل خواهند بود.

به گفته حمید سیلاوی، ۳ ورودی اصلی به شهرستان دشت آزادگان شامل؛ ورودی از سمت حمیدیه و اهواز، ورودی از سمت عبدالخان به شهر بستان و ورودی جاده شریعتی ب سمت حمیدیه و روستا‌های این شهرستان با استقرار اکیپ‌های کنترلی و جلوگیری از تردد افراد مشکوک به ویروس کرونا به منطقه جلوگیری بعمل آمد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.