رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس گفت: نابودی کرونا ویروس با مصرف خوراکی الکل یک باور غلط است.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تب شایعات در فضای مجازی داغ شد تا جایی که برخی شایعات نه تنها در پیشگیری موثر نبود، بلکه حتی موجب شد تا برخی افراد به کام مرگ کشیده شوند.

او با اشاره به اینکه بعضی افراد با این تصور که الکل، ویروس کرونا را نابود می‌کند، اقدام به مصرف خوراکی الکل‌های صنعتی کرده اند، افزود: متانول یا الکل‌های صنعتی نه تنها خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد بلکه سمی بوده و موجب بروز مسمومیت در افراد می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این روز‌ها این برداشت غلط، منجر به افزایش مراجعه شمار زیادی از بیماران مسموم به الکل به مراکز درمانی شده و موارد متعددی از عوارض مسمومیت ناشی از مصرف الکل از جمله کوری، الزام به دیالیز و موارد منجر به مرگ گزارش شده است.

نعمایی اضافه کرد: دامن زدن به این باور‌های نادرست نه تنها کمکی به بهبود وضعیت موجود نخواهد کرد، بلکه موجب بروز مشکلاتی همچون مسمومیت حاد غذایی و فوت برای افرادی خواهد شد که در دام این باور‌های نادرست گرفتار شده و مبادرت به نوشیدن الکل برای پیشگیری از ابتلاء و یا بهبود بیماری کرونا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت اصول پیشگیرانه بهداشتی و دامن نزدن و گرفتار نشدن در دام باور‌ها و شایعه‌های نادرست، اظهار کرد: تلاش برای قطع زنجیره انتقال و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهرها، همچنان بهترین و مطمئن‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است.

او با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه از نظر شرعی و قانونی حرام و جرم است، گفت: تصادفات رانندگی، ضرب و جرح عمدی، اهانت و توهین، دعاوی خانوادگی و حتی قتل از جمله جرایمی است که در اثر مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار