رییس اداره شهرستان تاکستان گفت: از فعالیت یک واحد آلاینده صنعتی در حوزه این شهرستان به علت رعایت نکردن ضوابط و استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احمد زارعی رییس اداره شهرستان تاکستان گفت: طی هفته اخیر، کارشناسان واحد نظارت و پایش حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان برای نمونه برداری و بازدید از واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی مستقر در حوزه این شهرستان اقدام کردند که منجر به صدوراخطاریه به علت رعایت نکردن ضوابط و استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست و رفع آلودگی زیست محیطی برای یک واحد صنعتی شد.

زارعی افزود: این واحد پیرو اخطاریه‌های صادره ملزم به راهبری اصولی سیستم تصفیه فاضلاب است و باید تا زمان رفع نواقص اعلامی و ارسال مستندات درخواستی در اخطاریه‌های صادره و استاندارد بودن خروجی این واحد به حد استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست از ادامه فعالیت خودداری کند.

او اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن این واحد در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار خواهد گرفت و اقدام قضایی مقتضی نیز صورت خواهد پذیرفت.

زارعی همچنین گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در صورت بروز هر نوع آلودگی و قصور از جانب واحد‌های آلاینده با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد، زیرا حفظ محیط زیست و سلامت مردم مهمترین راهبرد سازمان است و تمامی صنایع برای شروع فعالیت و ادامه روند کار خود بایستی اصول و مقررات زیست محیطی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.