کشته شدن ۶ تروریست در شبه جزیره سینا

در درگیری میان نیرو‌های مصری و تروریست‌ها در شبه جزیره سینا، شش تروریست کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور مصر روز دوشنبه اعلام کرد شش تکفیری در تیراندازی متقابل با پلیس در شمال شبه جزیره سینا که از سال‌ها پیش طعمه شورش‌های افراط گرایانه است، کشته شدند.

بر این اساس، وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های این کشور به یک "مخفیگاه" تکفیری‌ها در بئرالعبد در غرب العریش، مرکز استان سینای شمالی حمله کرده اند. پس از درگیری مسلحانه میان دو طرف شش نفر از اعضای آن (گروه) کشته شدند".

وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد در این مخفیگاه سلاح‌های خودکار و مواد منفجره کشف شده است. گروه داعش در ماه فوریه در این شبه جزیره واقع در شمال شرق مصر به شدت فعال بود و مسئولیت حملات زیادی از جمله حمله به خط لوله گاز در ۸۰ کیلومتری شرق العریش را به عهده گرفته بود.

از چند سال پیش مصر با شورش‌های مداومی درشمال سینا مواجه بوده است که در سال ۲۰۱۳ بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر به دست ارتش این کشور و به دنبال تجمعات اعتراضی بعد از آن، شورش‌ها تشدید شد.

ارتش و پلیس مصر در فوریه ۲۰۱۸ عملیات گسترده "ضد تروریستی" را در منطقه و همچنین در برخی قسمت‌های صحرای غربی میان دره نیل و مرز لیبی آغاز کردند. بعد از این تاریخ بر اساس آمار‌های رسمی، حدود ۸۴۰ تکفیری و ۶۷ نظامی در درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار