شرکت اسپیس ایکس از لغو پرتاب موشک Falcon 9 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود هر دوی نیروی انسانی و کامپیوتری برای کنترل مکرر هر بخش عملکرد موشک‌ها، لغو پرتاپ برای SpaceX امری غیرعادی نیست. به هر حال روز گذشته پرتاب موشک Falcon 9 به معنای واقعی کلمه در آخرین لحظه متوقف شد. این توقف به قدری لحظه‌آخری بود که حتی فردی که در حال انجام شمارش معکوس بود را نیز سردرگم کرد. درست زمانی که ثانیه شماره عدد صفر را نشان داد، اپراتور مربوطه با ذوق فریاد زد: "بلند شو! "، اما سریعا پس از این حرف خود از لغو شدن پرتاب Falcon 9 خبر داد.

دلیل توقف ناگهانی پرتاب موشک Falcon 9

اما دلیل این لغو ناگهانی آن هم در آخرین لحظات پرتاب موشک چه بوده است؟ ظاهرا این پرتاب پس از شناسایی مشکلی در موتور Merlin 1D به طور خودکار توسط کامپیوتر پردازنده Falcon 9 متوقف شده است. مایکل اندروز، سرپرست SpaceX در یکی از صحبت‌های خود درباره توقف پرتاب Falcon 9 خاطرنشان کرد: "مشکلی در موتور موشک باعث شد تا ما پرتاب امروز را متوقف کنیم". این فرد کمی بعد با انتشار توئیتی نوشت: "لغو پرتاب امروز به دلیل مشکلی بود که به طور خودکار توسط استاندار‌های کامپیوتر Falcon 9 تشخیص داده شده. برنامه پرتاب بعدی برای این موشک پس از تائید بازه زمانی اعلام خواهد شد."


بیشتر بخوانید: ترکیب دوچرخه ثابت و مدیاپلیر برای خلق تجربه‌ای بی‌نظیر توسط سونی 


پرتاب موشک Falcon 9 به طور خودکار متوقف شد

در این پرتاب برای اولین بار از تقویت کننده اصلی Falcon 9 پنج بار استفاده شده است. این شرکت همچنین از یک ظرفیت ترابری که در ماموریت قبلی بود، استفاده مجدد کرده است. سازمان SpaceX قصد داشت ۶۰ ماهواره دیگر Starlink خود را که با هدف ارائه اینترنت کم هزینه به مکان‌های دور دست طراحی شده اند، راه اندازی کند. این سیستم باید به زودی عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
یعنی اگه این طرح عملیاتی بشه
از دست شرکتهای داخلی اینرتنت خلاص میشیم
با این سرعت لاک پشتی و فیلترنیگ!!
آخرین اخبار