کارشناس بهداشت محیط و مسئول ایمن سازی بیمارستان امام خمینی مهاباد گفت: زباله‌های عفونی بیمارستانی به شیوه کاملا بهداشتی از بخش‌ها جداسازی و به قسمت بی خطر ساز بیمارستان انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آنچه این روز‌ها بیشتر از هر چیز دیگری مهم و حیاتی است نحوه دفع ضایعات بخش ایزوله بیمارستان و بیماران کرونایی است.

زباله‌های بیمارستانی، اصولا زباله‌های پرخطری محسوب می‌شوند، زیرا با خون، عفونت و انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها آغشته هستند و اگر به درستی مدیریت نشود مانند این است که میکروبی را از یک محیط کوچک جدا کرده و در سطح کل جامعه منتشر سازیم، همچنین با افزایش زباله گرد‌ها و بازیافت زباله، خطر انتقال این میکروب‌ها به منازل و شهروندان بیشتر می‌شود.

حاجی مامندی کارشناس بهداشت محیط و مسئول ایمن سازی بیمارستان امام خمینی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بهترین راه حل معضل زباله‌های بیمارستانی بی خطر سازی زباله‌ها عفونی با استفاده از فناوری‌های غیر سوز در مبدا تولید است که خوشبختانه در بیمارستان امام خمینی مهاباد زباله به شیوه کاملا بهداشتی از بخش‌ها جدا سازی و به قسمت بی خطر سازی بیمارستان انتقال داده می‌شود.

او با اعلام اینکه زباله‌های عفونی در بخش ایزوله بیماران کرونایی هم یک بار به صورت کاملا بهداشتی ضد عفونی می‌شوند، افزود: همچنین در بخش امحاء پسماند‌های عفونی بیمارستانی بار دیگر با دمای ۱۳۵ درجه سانتی گراد ضد عفونی می‌شود.

حاجی مامندی با بیان اینکه زباله‌های عفونی هر ساعت ۱ بار در قسمت سفتی باکس کنترل می‌شوند، اضافه کرد: توجه به بی خطر سازی زباله‌های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رها سازی و دفن این قبیل زباله ها، تهدید جدی برای سلامت مردم و جامعه محسوب می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط و مسئول ایمن سازی  بیمارستان امام خمینی شهرستان مهاباد اظهار داشت: به همین منظور ۴ نفر پرسنل آموزش دیده تحت عنوان پرسنل مدیریت پسماند به کار گیری شده و کل امورات مربوط به پسماند توسط همین ۴ نفر انجام می‌گیرد که طبیعتا باعث کاهش میزان خطا شده است.

او تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتشار عوامل باکتریایی، ویروسی و انگلی و سایر عوامل بیماری زا در محیط زیست، زباله‌های عفونی بیمارستانی قبل از خروج از بیمارستان و دفع نهایی تصفیه و گندزایی می‌شوند و حتی جمع آوری آن‌ها نیز با ماشین‌های زباله بر مخصوص انجام می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.