نوریان از کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون از آغاز شیوع کرونا در قم خبر داد و آن را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،نوریان مدیر کل انتقال خون استان قم از کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون از آغاز شیوع کرونا در قم خبر داد و آن را نگران کننده توصیف کرد.

دکتر نوریان با بیان اینکه ذخایر خونی استان تنها کفاف ۷ روز را می‌دهد گفت با توجه به اینکه قم معین استان‌های دیگر نیز هست این ذخایر باید افزایش یابد.

مدیر کل انتقال خون استان قم یادآورشد: در ایام نوروز فقط پایگاه روح الله از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بجز روز‌های جمعه و ۱۳ فروردین فعال است.

او نیاز روزانه بیماران را در قم مورد توجه قرار داد و از همه مردم خواست برای اهدای خون به دو پایگاه روح الله و ۱۵ خرداد مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون در عین حال تاکید کرد: برای جلوگیری از تجمع اهداء کنندگان می‌توانند از طریق سایت nobatdehi.ibto.ir نوبت مراجعه دریافت کنند.

 نوریان تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون قم به طور مداوم ضدعفونی می‌شوند و مردم هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش مصرف خون در قم نیز گفت: علت این امر نیز کاهش عمل‌های غیراورژانسی است، اما با توجه به نیاز روزانه قم به گلبول قرمز متراک، پلاکت و پلاسما ضروری است مردم به ویژه اهداکنندگان مستمر نسبت به اهدای خون خود به عنوان صدقه جاریه اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار