سیجانی گفت:تولیدات مواد بهداشتی و ضدعفونی در قم پاسخگوی نیاز قم نیست و باید برای تأمین اقلام از استان‌های دیگر وارد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به‌منظور تأمین محصولات موردنیاز شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا، خط تولید برخی واحد‌های صنعتی این استان برای تهیه مواد ضدعفونی تغییر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: برای تشویق واحد‌های تولیدی جهت حرکت به سمت تغییر خط تولید مواد ضدعفونی دست و سطوح برای تولید محصولات مورد نیاز مردم در این شرایط با سرعت بیشتر تلاش شده است.

سیجانی عنوان کرد: در استان قم حدود ۱۵ واحد شناسایی شده که یا به صورت بالفعل در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی فعال بودند و یا توان این کار را داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز‌های مورد نیاز از نهاد‌های متولی به‌منظور عملیاتی ساختن تولید مواد ضد عفونی، افزود: برای تأمین مواد اولیه موردنیاز تولید این محصولات مانند الکل رایزنی‌های لازم با استان‌های مبدأ آن در حال انجام است تا این مواد به‌سرعت در اختیار واحد‌های صنعتی هدف قرار گیرد.

سیجانی بیان کرد: سطح تولید استان برای پاسخگویی به نیاز‌های ایجاد شده، باوجود اضافه شدن نوبت‌های کاری و بهره‌گیری از حداکثر توان واحد‌های صنعتی، کافی نیست و باید از ظرفیت‌های مختلف ازجمله واردات برای تأمین نیاز قم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی استفاده شود.

اوگفت: آماده همکاری با بخش خصوصی و بازرگانان برای واردات محصولات ضد عفونی هستیم و ثبت سفارش آنان به‌سرعت انجام می‌شود.

سیجانی گفت: حداکثر توان تولید واحد‌های صنعتی استان در حوزه مواد شیمیایی و بهداشتی بدون هیچ‌گونه تعطیلی به کار گرفته می‌شود تا ظرفیت پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان بیشتر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: تمام تولید‌های استان و وارداتی که در زمینه تهیه مواد ضدعفونی و بهداشتی صورت می‌پذیرد، در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد تا بر اساس اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی توزیع شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار