طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شمار کرونایی‌های استان سمنان به ۴۸۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز، هزار و۵۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۳۴ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۸۴ نفر افزایش یافت.

از بین بیماران جدید شناسایی‌شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور تا امروز (۲۶ اسفند ۹۸) به ۸۵۳ نفر رسید.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم، در رتبه دوم کشور قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهر‌های استان سمنان و حتی تعدادی از روستا‌ها توسط نیرو‌های شهرداری، سپاه و گروه‌های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهر‌ها با تب سنجی و غربالگری از برنامه‌های مهمی است که این روز‌ها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشور‌ها به این ویروس مبتلا شدند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.