شرایط ناپایداری هوا و بارش برف و باران تا اواخر هفته در استان کردستان به صورت متناوب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خسرو سیف پناهی شعبانی کارشناس هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی،طی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه بعلت وجود رطوبت موجود در منطقه و ناپایداری‌های ضعیف جوی شاهد پوشش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده باران بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود؛ برای سایر نواحی بارش‌ها در حد احتمالی و ضعیف برآورد می‌شود.

او افزود:به دنبال آن از اواخر وقت فردا سه شنبه تا اوایل صبح پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و گردنه‌ها کاهش دید و بارش باران و برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی کردستان بیان کرد:انتظار داریم بارش‌ها طی روز چهارشنبه فراگیر بوده و کل استان را در برگیرد؛ ولی میزان بارش‌ها برای شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران و مناطق غربی و جنوبی شهرستان سنندج قابل توجه‌تر پیش بینی می‌شود، که این امر می‌تواند موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در این مناطق گردد.

او افزود: با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی جنوب عراق و شمال عربستان طی روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه و شکل گیری جریانات جنوبی طی این مدت، امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان بخصوص برای نواحی غربی و جنوبی وجود دارد و می‌تواند در بعضی ساعات کیفیت هوا و دید افقی را تا حدودی کاهش دهد.

سیف پناهی شعبانی گفت:روز‌های پنجشنبه و جمعه جو استان نسبتا پایدار بوده و بجز بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نقاط پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت؛ البته از اوایل شب جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود؛ که در بولتن‌های آینده با جزئیات بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

او در پایان گفت:از لحاظ دمایی نیز امروز و فردا بطور متوسط دما ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد؛ ولی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی بخصوص در طول روز شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.