عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک موفق به طراحی و ساخت پنل شبیه ساز پرواز شد.

طراحی و ساخت پنل سخت افزاری شبیه ساز پرواز در اراکحسین مستعان مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت :  دکتر ابوالقاسم دائی چیان عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک در طی طرحی پژوهشی یک پنل شبیه ساز پرواز را طراحی و بدنه سخت افزاری آن را به مرحله ساخت رساند.

مستعان افزود:  این طرح کاملاً امکان بکارگیری در بخش دفاعی را دارد و از آنجایی که  که به علت هزینه و خطر بسیار زیاد نمی‌توان پرواز را در شرایط واقعی انجام داد ویژگی بارز  این طرح مقرون به صرفه بودن آن است .

او اضافه کرد: این برنامه به کاربران آموزش می‌دهد تا در مواقع خطر مثل زمین نشستن بدون موتور و نقص‌های کامل الکتریکی و هیدرولیکی توان کنترل شرایط را داشته باشند.

حس واقعی‌تر پرواز نسبت به نمونه‌های مشابه

  ابوالقاسم دائی چیان عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک و طراح    پنل شبیه ساز پرواز هم گفت:  ویژگی منحصر به فرد این طرح تجربه حس واقعی‌تر پرواز نسبت به طرح‌های مشابه است و با قابلیت دقیق‌تر شبیه سازی شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف امکان آموزش به وسیله آن پویاتر انجام می‌شود.

دائی چیان افزود: این شبیه ساز اصطلاحا دارای یک کنسول استاد است که می‌تواند شرایط مختلف پروازی (مانند شرایط مختلف آب و هوایی و خرابی‌های مختلف در سیستم هواپیما) را برای کارآموز ایجاد کرده و به کاربران آموزش می‌دهد تا نحوه کنترل هواپیما، اثرات دیگر سیستم‌های پرواز و نحوه کنترل هواپیما در شرایط و عوامل خارجی نظیر چگالی هوا، آشفتگی، باد، ابر، بارش و … را فرا گیرند. این شبیه ساز همچنین در کنار آموزش به خلبانان می‌تواند در طراحی و توسعه هواپیما، و تحقیق در مورد ویژگی‌های هواپیما و ویژگی‌های کنترل حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.

او اضافه کرد: هسته اصلی نرم افزاری این طرح؛ نرم افزار flight simulator است که البته نرم افزار‌های زیادی برای ارتباط بهتر آن با سخت افزار و همچنین کنسول استاد برای آن طراحی شده است، این پنل علاوه بر ایجاد زمینه آموزش خلبانی؛ بستری برای تفریح و سرگرمی نیز فراهم آورده است.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: اخبارعلمی ، دستاورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.