رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ورود ۱۷ محموله کالا‌های نامرغوب و غیراستاندارد به کشور جلوگیری شد.

سیما پشم فروش رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب خارجی به کشور، این اداره کل بر کلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را داشته باشند نظارت دارد.

او افزود: تنها در صورتیکه انطباق کالا‌ها با استاندارد‌های ملی مربوطه و یا استاندارد‌های مورد قبول را داشته باشند، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر خواهد شد.

پشم فروش تصریح کرد: در این زمینه نیز، در سال جاری از ورود ۱۷ محموله غیر استاندارد به ارزش ۳ میلیون و ۷۴ هزار و ۴۶۸ دلار به علت منطبق نبودن با استاندارد‌های ملی مربوطه به کشور جلوگیری بعمل آمده است.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد خوزستان اظهار داشت: این کالاها ساخت کشور‌های چین، جمهوری چک، رومانی، پاکستان و تایوان بوده و مبدأ حمل آن‌ها نیز کشور‌های چین، رومانی و امارات متحده عربی بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار