مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نقاهتگاه که با همکاری سپاه پاسداران ایجاد شده ظرفیت ۳۰۰ تخت برای بیماران ترخیص شده کرونایی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صالح مقدم مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شیوع سریع ویروس کرونا، بیماران بهبود یافته کرونایی که در منزل شرایط خود مراقبتی ندارند، به نقاهت گاه ارجاع می‌شوند تا مراحل دارو درمانی و بهبودی کامل را در نقاهت گاه بگذرانند.

او ادامه داد: براساس مصوبه کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیماران کرونایی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند و فضایی برای خود مراقبتی ندارند در نقاهتگاه که با همکاری سپاه پاسداران ایجاد شده نگهداری می‌شوند.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت این نقاهت گاه ۳۰۰ تخت برای بیماران ترخیص شده کرونایی است.

مقدم افزود: در این نقاهت گاه هماهنگی‌های لازم برای اقامت، تغذیه، دارو درمانی بیماران انجام شده است و در همه شیفت‌های صبح، عصر، شب تعداد مناسبی پرستار آماده خدمت رسانی به بیماران هستند.

او با اشاره به اینکه این بیماران بعد از بهبودی کامل به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت، گفت: غیر از ۳۰۰ تخت آماده شده برای بیماران بهبود یافته کرونایی، تدابیر برای مواجهه با شرایط جدی‌تر نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا هزار تخت برای دوران قرنطینه آمادگی وجود دارد که برای این امر آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران با دانشگاه همکاری خواهند کرد.
 
مقدم افزود: بسته به وضعیت بیماران ۷ تا ۱۴ روز مدت زمان ماندگاری بیماران بهبود یافته در نقاهت گاه است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.