معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از اجرای طرح غربالگری کرونا ویروس به‌صورت تماس تلفنی و یا از طریق اینترنتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آغاز غربالگری تلفنی و اینترنتی کرونا در سطح استان خبر داد و گفت : برنامه مراقبت و مشاوره رایگان برای مقابله با ویروس کرونا با هدف پیشگیری از شیوع کرونا از طریق تماس تلفنی در استان آغاز شده است.

او رسیدن به اهداف طرح غربالگری بیماری کرونا را نیازمند همکاری و همیاری همه مردم دانست و گفت : همکاران ما در مراکز جامع خدمات سلامت از طریق شماره تلفن «۴۰۳۰» با غربالگری افرادی که پرونده الکترونیکی دارند، بیماران مشکوک به کرونا را شناسایی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: افراد مشکوک پس از شناسایی با راهنمایی مراقبین برای ویزیت حضوری به پزشک معرفی و بنا بر تشخیص پزشک برای انجام تست و نمونه‌گیری به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

او به فعالیت ۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان کرمانشاه به منظور خدمات‌رسانی به افراد دارای علائم ابتلاء به بیماری کرونا اشاره و گفت: ۶ مرکز از این تعداد در شهر کرمانشاه ومابقی در دیگر شهرستان‌ها از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به منظور انجام ارزیابی سلامت مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

شکیبا در توضیح سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا، افزود: از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کرونا ویروس پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق از طریق پیامک دریافت می‌کنند.

او از شهروندان خواست سئوالات پرسیده شده چه از طریق تلفنی و چه سامانه الکترونیکی را بادقت و صیحیح پاسخ دهند، چون که مراقب سلامت یا بهورز مربوطه در مرکزخدمات جامع سلامت مسؤول پیگیری‌های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.